انتقاد "لاریجانی" از عدم همکاری کمیسیون‌ها برای دائمی شدن قوانین آزمایشی
رئیس مجلس از عدم همکاری برخی کمیسیون ها برای دائمی کردن قوانین آزمایشی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه ۲ بهمن) قوه مقننه، با استناد به ماده ۱۶۳ آیین نامه داخلی مجلس طی تذکری، گفت: برخی از قوانین آزمایشی دیگری که اکنون زمان اجرای آزمایشی آنها به پایان رسیده هنوز تعیین تکلیف نشده و ای کاش همانند لایحه مدیریت بحران آنها نیز تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان اینکه بدقانونی بهتر از بی‌قانونی است، ادامه داد: مدت‌هاست که قانون مدیریت بحران نداریم، این سوال اکنون مطرح است که آیا همه دخل و تصرف‌هایی که تاکنون انجام شده، قانونی و شرعی بوده است؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: قانون مدیریت خدمات کشوری با اینکه دولت لایحه را به مجلس ارائه کرده، یک سال است که در کمیسیون باقی مانده، هیئت رئیسه مجلس باید نظارت بیشتری داشته باشد.

نماینده شاهین شهر در مجلس تصریح کرد: آیین نامه قوانین وقتی از سوی دولت تهیه نمی‌شود، به معنای این است که قانون مصوب مجلس هیچ فایده‌ای ندارد، اکنون آیین‌نامه‌های قانون برنامه و بودجه، هنوز به طور کامل از سوی دولت تهیه نشده است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس که ریاست جلسه نوبت عصر را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: درباره دائمی کردن قوانین آزمایشی چندین بار با کمیسیون‌ها مکاتبه کرده‌ایم. اگر کمیسیون‌ها از این پس نظر ندهند، دائمی کردن این قوانین را در دستور می‌گذاریم.

وی ادامه داد: ادامه این روند موجب بی‌قانونی می‌شود و این تذکر صحیح است و این ایراد وجود دارد، ما نیز چندین مورد مکاتبه کرده‌ایم.

رئیس مجلس درباره عدم تهیه آیین‌نامه‌های مربوط به قوانین مصوب مجلس گفت: چندین بار پیگیری شده است، معاونت نظارت مجلس نیز موارد آیین نامه و زمان‌بندی را تعیین کرده است. همچنین تیمی مسئول شده تا آیین‌نامه‌ها در موعد مقرر تهیه شوند، البته تهیه برخی آیین‌نامه‌ها از سوی دولت با تاخیر مواجه شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.