بررسی لایحه الزامی شدن استفاده از صندلی کودک در خودروها
سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس از بررسی لایحه اصلاح ماده ۱۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در این کمیسیون خبر داد.

اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون، گفت:در این جلسه لایحه اصلاح ماده ۱۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی بررسی و قرار بر این شد تا کمیته‌ای این لایحه را بررسی و گزارشی در این زمینه به کمیسیون ارائه کند.

تصویب تفحص از بانک شهر در کمیسیون اقتصادی مجلسوی درباره این جزئیات این لایحه، افزود: بر اساس این لایحه بستن کمربند ایمنی برای رانندگان و کلیه سرنشینان در انواع خودروهای در حال حرکت و در کلیه راه‌ها الزامی است. از سوی دیگر استفاده از صندلی کودک در خودروهای سواری و استفاده از کلاه ایمنی برای رانندگان و ترک نشینان هر نوع موتور سیکلت الزامی است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس با اعلام اینکه با متخلفان برابر جریمه پیش بینی شده در جدول جرائم رانندگی برخورد خواهد شد، اضافه کرد: در تبصره دو این لایحه آمده است، آئین نامه اجرایی استفاده از انواع صندلی کودک بر حسب سن، قد و وزن ظرف مدت سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون توسط کمیسیون ایمنی راه‌های کشور تهیه شده و به تصویب هییت وزیران خواهد رسید.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اظهار داشت: اما مسئله ای که مطرح است در گام اول ما از وسیله و خودروهای ایمن و استانداری برخوردار نیستیم و از سوی دیگر قیمت این صندلی ها بالا بوده و فشار اقتصادی بر مردم وارد می‌کند. نظر کمیسیون بر این بود که ما باید ابتدا در این زمینه فرهنگ‌سازی کرده و زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم و بحث جریمه و الزام به استفاده از صندلی کودک در گام دوم مطرح شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.