آخرین وضعیت اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان
یکی از نمایندگان طراح قانون منع بکارگیری بازنشستگان، تعداد بازنشستگانی که پس از اجرای این قانون هنوز از مسئولیت خود کناره‌گیری نکرده‌اند را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه‌‌شنبه (دوم مرداد) پارلمان، با اکثریت آراء، طرح اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان را تصویب کردند و شورای نگهبان نیز کلیات این مصوبه مجلس را در جلسه روز (۱۷ مرداد) این شورا تأیید کرد، اما در بخش‌هایی، ایراداتی به آن وارد کرده بود که در نامه‌ای از سوی شورای نگهبان، این ایرادات به مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

در نهایت شورای نگهبان در جلسه روز چهارشنبه (۲۱ شهریور) طرح اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان را تأیید کرد و سپس طبق روال قانونی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز روز گذشته (۲۴ شهریور) این قانون را برای اجرا، به دستگاه‌ها ابلاغ کرد.

آخرین وضعیت اصلاح قانون منع‌ به‌کارگیری بازنشستگانمأموریت لاریجانی به مرکز پژوهش‌ درباره قانون منع به‌کارگیری بازنشستگانقانون منع بکارگیری بازنشستگان اصلاح می‌شودبررسی طرح مستثنی‌‌کردن شهردار تهران از قانون منع بازنشستگان در مجلس

حالا، احسان قاضی‌زاده‌هاشمی عضو فراکسیون جوانان مجلس و یکی از طراحان اصلی آن، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به گذشت بیش از ۴ ماه از اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان و روند اجرای آن و همین‌طور اقدامات مجلس برای نظارت بر اجرای قانون، گفت: ما در مجلس و فراکسیون جوانان، جلساتی برای پیگیری اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان داشته‌ایم این جلسات نیز به طور مستمر ادامه دارد.

وی، روند اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان را مطلوب و میزان بازنشستگی افراد و مدیران را در مجموع در سطح بالایی دانست و اظهار داشت: در بیش از ۶۰ درصد موارد، قانون منع بکارگیری بازنشستگان اجرا شده است.

نماینده مردم فریمان در مجلس با تأکید بر اینکه در مدت بیش از ۳ ماه گذشته، بالغ بر ۶ تا ۷ هزار نفر جابه‌جایی بازنشستگان در دستگاه‌های مختلف بوده است، گفت: میزان بازنشستگان در مقامات، حدود ۲۰۰ نفر است و از مقامات جا‌به‌جا شده‌اند.

قاضی‌زاده‌هاشمی اضافه کرد: طبق برآوردهایی که داشته‌ایم، حدود ۱۰۰۰ بازنشسته که شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‌شوند، هنوز از مسئولیت خود کناره‌گیری نکرده‌اند که طبعا باید توسط نهادهای نظارتی، بازرسی، دیوان محاسبات و دستگاه قضایی مورد رسیدگی و بررسی قرار گیرد که این کار انجام شده است.

وی با بیان اینکه قریب به ۱۵۰ بازنشسته مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان عدد کمی است که از رهبر انقلاب برای ادامه کار مجوز گرفته‌اند، افزود: با اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان یک سری جابه‌جایی‌ها هم داشتیم و برخی مدیران و کارکنان بازنشسته از دستگاهی به دستگاه دیگر کوچ کرده‌اند.

عضو فراکسیون جوانان مجلس در پایان در تشریح کوچ برخی مدیران و بازنشستگان به دستگا‌ه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: عده‌ای از بازنشستگان به مؤسسات خصولتی نیمه وابسته کوچ کرده‌اند، البته برای اینکه ما هدف‌گیری‌های ویژ‌ه‌ای داشته باشیم، آن را هم مدنظر قرار داده‌‌تیم و باید توسط دستگاه‌های نظارتی و قضایی موضوع بررسی شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.