بی‌توجهی دولت به لایحه هوای پاک/ تردد ۶ هزار اتوبوس فرسوده در تهران
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از بی‌توجهی دولت به اجرای لایحه هوای پاک انتقاد کرد.

علی محمد شاعری، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آلودگی‌ هوا در برخی از شهرها، اظهار داشت: استفاده از هوای پاک یکی از حقوق‌ اولیه شهروندی است.

آیین‌نامه‌های اجرایی قانون هوای پاک تصویب شد

وی ادامه داد: برخی از شهرهای کشور مانند تهران، مشهد، اراک،کرج، تبریز و اصفهان بیشتر در فصل زمستان دچار آلودگی هوا می‌شوند و بهداشت و سلامت ساکنان این شهرها به خطر می‌افتد که باید برای این موضوع چاره‌ای اندیشیده شود.

نماینده مردم بهشهر در مجلس با بیان اینکه در راستای ایجاد هوای پاک، مجلس، سال گذشته لایحه "هوای پاک" را تصویب و برای اجرا به دولت ابلاغ کرد، افزود: طبق این مصوبه باید تمامی آلاینده‌ها از جمله خودروها و واحدهای صنعتی کنترل و با متخلفان برخورد شود.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون کشاورزی و آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: طبق بررسی‌هایی که مجلس انجام داده قانون هوای پاک از سوی دولت به صورت کامل اجرا نمی‌شود؛ به عنوان مثال اتوبوس‌های شهری در بسیاری از کلان‌شهرها فرسوده است.

شاعری با اعلام اینکه در حال حاضر در تهران حدود ۶ هزار اتوبوس و ۱۲۰۰ دستگاه مینی‌بوس فرسوده در حال تردد هستند، اظهار داشت: سن فرسودگی برخی از این اتوبوس‌ها بالا است و برای جان و سلامت مردم شهر تهران تهدید است.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید پای کار بیاید و با همکاری شهرداری‌ها به وظیفه ذاتی خود در نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل کشور عمل کند، گفت: حدود ۱۰ هزار کامیون و کامیونت که در سن پیری و فرسودگی به سر می‌برند هوای تهران و سایر شهرها را در زمان تردد شبانه آلوده می‌کنند.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: ۱۰۰ واحد آلاینده در استان تهران وجود دارد که اسامی آنها مشخص است و باید اینها در فصل سرما به صورت تعطیل یا نیمه تعطیل درآیند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )