انتقاد یک نماینده مجلس از خوش‌بینی دستگاه دیپلماسی به اروپا
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نسبت به خوش‌بینی دستگاه دیپلماسی به اروپایی‌ها در راستای عمل به تعهدات برجامی انتقاد کرد.

سیدحسین نقوی‌حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با انتقاد از سیاست‌های دستگاه دیپلماسی کشور در برابر اروپایی‌ها در راستای اجرای مفاد برجام، اظهار داشت: با وجود اینکه آمریکا از برجام خارج شده و به عنوان یک دولت بدعهد، زیر بار اجرای تعهداتش نمی‌رود؛ بنابراین بهتر است ما نیز روش دیگری در اجرای آن اتخاذ کنیم.

وی با تأکید بر اینکه رفتار اروپایی‌ها نشان داده که توانایی مقابله با سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکایی‌ها را ندارند، اظهار داشت: پس از خروج آمریکا از برجام، اروپایی‌ها در حرف‌ها و سخنرانی‌های متعدد به همکاری با ایران و ایجاد سازوکار مالی که بعدها به (SPV) مشهور شد، متعهد شدند اما اکنون با گذشت بیش از ۸ ماه نتوانستند چنین سازوکاری را فراهم کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: رفتار اروپایی‌ها پس از خروج آمریکا از برجام، در شأن ملت ایران نیست و آنها همیشه وعده‌های سر خرمن می‌دهند. دستگاه دیپلماسی ما نیز باید نسبت به این موضوع هوشیارتر از قبل عمل کند.

نقوی‌حسینی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی کشور نسبت به اروپایی‌ها خوش‌بین است، در پایان خاطرنشان کرد: نمی‌گویم وقت آن رسیده که از برجام خارج شویم، اما باید در برابر اروپایی‌ها طوری رفتار کنیم که آنها بدانند اگر به این وعده‌‌های پوچ‌شان ادامه دهند، ایران تصمیم دیگری برای استیفای حقوقش اتخاذ خواهد کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.