زاکانی: بیگانه پرستان مافیایی پنهان کشور هستند
نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت:ثروت اندوزان، قدرت طلبان و بیگانه پرستان مافیایی پنهان کشور هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم،علیرضا زاکانی نماینده مجلس در دوره نهم عصر امروز سه شنبه ۲۵ دی ماه در مناظره با مصطفی تاجزاده درباره حوادث سالهای ۷۸ و ۸۸ که در محل خبرگزاری دانشجو برگزار شد،گفت: بنده معتقدم با گوهر اسلام و اهمیت رهبری در انقلاب، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و عزت برای ایران و عظمت برای اسلام به ارمغان آمد و با این کار پرونده استبداد در کشور بسته شد.

وی ادامه داد: ما هر کجا به اسلام عمل کردیم و عزت ایران را خواستیم و تبعیت از رهبری را پیشه کردیم موفق بوده‌ایم و هرگاه این موضوعات را رعایت نکردیم دچار چالش شدیم.

این فعال سیاسی تصریح کرد: ما برای راه طی شده ۴۰ ساله انقلاب افتخار می‌کنیم اما امروز نیمه راه هستیم و در این راه توفیقات حداکثری زیادی داشته‌ایم اگرچه نقص‌ها و معایبی نیز وجود داشته است.

زاکانی با بیان اینکه دشمنان خارجی و موانع درونی نمی‌خواهند که به اهداف انقلاب اسلامی دست پیدا کنیم اظهار داشت: دشمنان خارجی مشخص هستند، آنها آمریکا، رژیم صهیونیستی و نماد اسلام آمریکایی هستند.

وی افزود: موانع درونی نیز ضد انقلاب‌ها و همه افرادی هستند که از انقلاب ریزش داشتند. آنها افرادی بودند که یا با طمع همراه انقلاب شده بودند و یا به اهداف خود نرسیدند و از قطار انقلاب جا ماندند. البته اهمیت مانع داخلی از اهمیت دشمن خارجی امروز مهمتر است.

این فعال سیاسی با تأکید براینکه سه ضلع قدرت پرستی، ثروت اندوزی نامشروع و تبعیت از بیگانه مانع از رسیدن به اهداف انقلاب در درون شده‌ است، اضافه کرد: آنها با ضرب و زور و ایجاد بحران برای جامعه سعی دارند به اهداف خود برسند عقب افتادگی امروز ما در برخی مواقع ناشی از اقدامات این موانع داخلی است.

زاکانی تصریح کرد: اول انقلاب اسلامی ما می‌دانستیم که چه می‌خواهیم یا نمی‌خواهیم البته برای دست یافتن به اهداف شرایط نیز فراهم نبود. اما پس از ۴۰ سال از ما نمی‌پذیرند که آزمون و خطا کنیم چون ما هم تجربه داریم و هم امکانات مادی و هم جوانان دانشمند داریم که می‌توانیم اداره امور را به دست آنها بسپاریم و کشور را از این مخمصه‌ نجات بدهیم. امروز باید خودباوری را احیا کنیم و امید را به جامعه برگردانیم.

وی گفت: ثروت اندوزان، قدرت طلبان و بیگانه پرستان امروز مافیایی پنهان کشور هستند و پیوندهایی با سایر حوزه‌ها مانند اقتصادی، سیاسی، اجتماعی برقرار کردند و به نیازهای جامعه توجه ندارند و به دنبال اهداف خاص خود هستند.

این فعال سیاسی ادامه داد: این سه ضلع نه تعریفی از اصلاحات دارند و چالشهایی برای انقلاب ایجاد می‌کنند که در این راه تهمت می‌زنند، اموال مردم را غارت می‌کنند و در عرصه سیاسی اگر کم بیاورند دست در جیب دانشجو می‌کنند.

زاکانی با بیان اینکه بخشی از فقری که امروز گریبان جامعه را گرفته منشأ آن ثروت اندوزی از سوی برخی افراد در کشور است، اظهار داشت: پیوستگی قدرت و ثروت در کشور بیداد می‌کند و حادثه‌ای که در سال ۷۷ و ۸۸ رخ داد حلقه‌های مفقوده همین جریان است.

وی با تأکید براینکه حادثه کوی دانشگاه درسال ۷۸ را افرادی به وجود اوردند که در عرصه سیاست کم آورده بودند، افزود: روزنامه سلام تیتری زد و مابه ازای آن وزارت اطلاعات دولت خاتمی شکایتی کرد و پس از این ماجراهایی پیش آمد و آنها تهدیداتی انجام دادند و در زمان امتحانات دانشگاه آشوبگری را شروع کردند. پیش از اتفاقات کوی دانشگاه خطای قانون شکنی اتفاق افتاد که هیچ فردی از آن یاد نمی‌کند.

زاکانی افزود: پس از آغاز آشوبگری یک نفر گروگان گرفته شد و آزاد شد اما پس از آن سه نفر دیگر گروگان گرفته شدند که پس از آن وزیر کشور وقت دستور برخورد را صادر کرد و برخوردی صورت گرفت که این کار غلط در غلط بود.

وی اضافه کرد: کشته سازی نیز پس از این اتفاق صورت گرفت و اربعین گیری انجام شد و انواع و اقسام اتفاقات رخ داد. ما به عنوان نیروی انقلابی آشوب‌ها را محکوم کردیم.

این فعال سیاسی با اعلام اینکه ۷۰ نفر پلیس در حادثه کوی دانشگاه مجروح شدند و سه نفر پلیس شهید شدند عنوان کرد: در کوی دانشگاه سناریویی طراحی شد که حیثیت نظام را ببرند و آنها مسیری را پیش بردند که نظام و انقلاب دچار چالش شود. در آن ایام آن چیزی که واضح بود این بود که آقای تاجزاده و دوستانش نمی‌خواستند داستان جمع شود البته برخی از مسئولان آن زمان به مانند آقای معین با استعفا دادن آتش را شعله ور تر کردند.

زاکانی ادامه داد: از شب دوم حوادث کوی دانشگاه یک سری اراذل و اوباش آمدند و اقداماتی را انجام دادند که به دانشجویان و حیثیت نظام خدشه وارد کردند و زخم کهنه‌ای بر پیکره ۴۰ ساله انقلاب گذاشتند. وی با خطاب قرار دادن تاجزاده گفت: فردی که دم از آزادی می‌زند خود اینجا نشسته و می‌داند که ما روز یک شنبه درخواست تجمع کردیم و درخواست خود را به وزارت کشور نیز ارائه دادیم و بعد از آن مدیرکل آقای تاجزاده طی تماسی با بنده گفت که ایشان می‌خواهد شما را ببیند اما من گفتم به دلیل اینکه پایم شکسته است نمی‌توانم به آنجا بیایم. آن مدیرکل به بنده گفت که آقای تاجزاده گفته است اگر می‌خواهید تجمع قانونی برگزار کنید باید با تحکیم وحدت همراه شوید و با آنها تجمع برگزار کنید.

این فعال سیاسی ادامه داد: بنده نیز گفتم آنها مسیرشان با ما جداست و آنها به فکر التهاب آفرینی هستند اما ما می‌خواهیم اوضاع را جمع و جور کنیم. اما آنها گفتند اگر می‌خواهید تجمع برگزار کنید فقط تنها می‌توانید با تحکیم وحدت برگزار کنید.

زاکانی تصریح کرد: بنده به آقای تاجزاده گفتم شما اگر مجوز به ما بدهید یا ندهید فرقی نمی کندچون ما تجمع را برگزار می‌کنیم تنها در این صورت تجمع را برگزار نمی‌کنیم که شما اعلام کنید که غیرقانونی است.

وی خاطرنشان کرد: آنهایی که دم از آزادی می‌زنند دیکتاتور هستند و اسم آزادی را لق‌لقه زبانشان می‌کنند تا به اهدافشان برسند.

ادامه دارد...

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.