تقدیر شورایعالی انقلاب فرهنگی از رئیس دانشگاه آزاد
کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در نامه‌ای خطاب به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، از حمایت و همراهی وی در راه‌اندازی دانشگاه استاد فرشچیان تقدیر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم ، پس از افتتاح دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد محمود فرشچیان، مسئولان این دانشگاه در حال آماده‌سازی اولین دانشگاه هنرهای سنتی برای میزبانی از اساتید و هنرجویان هستند. روندی که در دو حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری (تدوین آیین‌نامه‌های آموزشی) به موازات هم در حال انجام است. به گفته سرپرست دانشگاه استاد فرشچیان، از مهرماه سال ۱۳۹۸ پذیرش اولین گروه هنرجویان در این دانشگاه رقم خواهد خورد.

در همین ارتباط، سرپرست دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد محمود فرشچیان، از ارسال نامه تقدیر و تشکر کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

بهمن نامور مطلق، با اعلام این خبر اظهار داشت: در جریان جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی که در محل دانشگاه استاد فرشچیان برگزار شد، اعضای شورا از روند فعالیت‌های دانشگاه فرشچیان راضی بودند و این رضایت را در قالب ارسال نامه تقدیر به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کردند.

در این نامه که به امضای رئیس و اعضای کمیسیون هنر و معماری شورایعالی انقلاب فرهنگی رسیده است، اعضای این کمیسیون با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی نامور مطلق سرپرست دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی، مراتب سپاس خود را از توجه، همراهی و پشتیبانی‌هایی که محمدمهدی طهرانچی پیرامون شکل‌گیری و راه‌اندازی دانشگاه استاد فرشچیان از خود نشان داده است، اعلام کردند.

در بخشی از این نامه آمده است: گزارشی که سرپرست محترم دانشگاه استاد فرشچیان ارائه فرمودند، مشحون از خبر‌ها و اثرهای امیدوارکننده بود. دانشگاه استاد فرشچیان از آرزوهای دیرپای هنر و هنرمندان سرزمین ماست. این نهال نوپا می‌تواند در آینده، مفخر نظام و صیرورت کلام برای خاص و عام باشد.

در انتهای نامه اعضای کمیسیون هنر و معماری شورایعالی انقلاب فرهنگی، خطاب به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آمده است: حمایت‌های جامع‌الاطراف حضرت‌عالی در ساحت هنر، این نهال را به سروی باسق و فرایندی واثق مبدل خواهد کرد. امید است هر جلسه در سنجه با جلسه پیشین، تغییر ملموس و محسوس حاصل و گزارش گردد.

لازم به ذکر است، تأسیس دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد محمود فرشچیان که از آرزوهای دیرین این استاد پیشکسوت نگارگری بود، سی‌ام مهرماه امسال به همت دانشگاه آزاد اسلامی محقق شد. در مراسم افتتاح این دانشگاه، علی‌اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم و تحقیقات و فناوری و استاد محمود فرشچیان به همراه جمعی از اساتید و هنرجویان و علاقه‌مندان به هنرهای اسلامی ایرانی حضور داشتند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.