خرازی: اروپا گام‌های عملی برای اجرای SPV بردارد
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان گفت: ار‌وپا قول اجرایی شدن این موضوع را داده است، البته انتظار این است که گام‌های عملی در این راستا از سوی اروپا برداشته شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم ، کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی، در حاشیه پیش سمینار سومین کنفرانس امنیتی تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساز و‌ کار احیای تمدن اسلامی، برگزاری نشست‌های خاص این موضوع است.

وی افزود: برگزاری نشست‌هایی با حضور همه کشورها بدون اینکه استثنایی قائل شویم، به احتمال زیاد می‌تواند راهگشا باشد. خرازی در پاسخ به سوالی درباره اجرایی شدن spv بین ایران و اروپا گفت: ار‌وپا قول اجرایی شدن این موضوع را داده است، البته انتظار این است که گام‌های عملی در این راستا از سوی اروپا برداشته شود. در گفت‌و‌گوهای آقای ظریف و اروپایی‌ها آنها قول دادند تا پایان سال spv را اجرایی کنند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تصریح کرد: جمهوری اسلامی نقش به سزایی در مبارزه با تروریسم و حمایت از دولت‌های قانونی منطقه و‌ مقابله با شیطنت‌ها در منطقه داشته است. جمهوری اسلامی خواستار آزادی مردم و حمایت از حکومت‌های مستقل است و به این مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی اظهار داشت: امنیت ایران دارای دشمنانی است و‌ بیگانگان برای اختلال ایجاد کردن در این امنیت در حال تلاش هستند. حرکات تروریستی مانند آنچه در چابهار اتفاق افتاد، حرکات مذبوحانه‌ای است که راه به جایی نمی‌برد. رزمندگان و نیروهای امنیتی ما در صحنه حضور دارند ‌و به همین جهت اتفاقی نخواهد افتاد. خرازی در باره ساز و کار spv ایرانی گفت: متناسب با آنچه اروپایی‌ها ارائه می‌دهند، ایران هم ساز و‌ کاری تدوین می‌کند که بتواند از آن استفاده کند. وی درپایان درباره خر‌وج قطر از شورای همکاری خلیج فارس، عنوان کرد: خروج قطر از این شورا تنها یک احتمال است. همفکری بین کشورهای منطقه در مقابل سلطه عربستان در حال شکل گیری است. البته باید دید چه راهکاری برای ایجاد امنیت منطقه‌ای می‌توان با حضور همه کشورهای منطقه ایجاد کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.