واعظی در دیدار اردوغان: هیچ محدودیتی در گسترش روابط با ترکیه قائل نیستیم
رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دیدار رئیس‌جمهور ترکیه گفت: هیچ مانع و محدودیتی در مسیر گسترش روابط در بخش‌های مختلف به ویژه مناسبات تجاری و اقتصادی با ترکیه قائل نیستیم.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم ، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور عصر جمعه (۲۳ آذر) در جریان سفر به ترکیه، با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از دیدارها و رایزنی‌های خود با مسئولان عالی رتبه ترکیه و توافقات انجام شده برای سفر آتی روحانی به این کشور و برگزاری پنجمین نشست شورایعالی همکاری‌های راهبردی ایران و ترکیه، افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه همه جانبه روابط و همکاری‌ها با ترکیه به عنوان کشوری همسایه، دوست و برادر است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به سابقه روابط دوستانه و تاریخی دو ملت، اظهار داشت: هیچ مانع و محدودیتی در مسیر گسترش روابط در بخش‌های مختلف به ویژه مناسبات تجاری و اقتصادی با ترکیه قائل نیستیم.

واعظی دوستی، تفاهم و اشتراک نظر رؤسای جمهور ایران و ترکیه در موضوعات و مسائل گوناگون دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را عاملی مهم در گسترش مناسبات و همکاری‌های دو کشور دانست و بر ضرورت تلاش برای تسریع در اجرای توافقات فی‌مابین و تسهیل همکاری فعالان اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روند روابط و تلاش مسوولان دو کشور در راستای اجرای توافقات و برنامه‌های مشترک در بخش‌های مختلف، سفر آتی روحانی به ترکیه و برگزاری پنجمین نشست شورایعالی همکاری‌های راهبردی ایران و ترکیه را فرصتی مغتنم برای توسعه و تحکیم مناسبات تهران-آنکارا عنوان کرد.

وی با اشاره به ضرورت تلاش برای تقویت همکاری‌ها و حمایت از فعالان اقتصادی دو کشور، افزود: توسعه روابط با ایران برای ترکیه اهمیتی راهبردی دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.