وضعیت معیشتی اکثریت جامعه در بودجه ۹۸ ترمیم شود
شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی مواضع این جمعیت درباره موضوعات روز ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی را اعلام کرد.

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم ، در آخرین جلسه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، مواضع این جمعیت درباره موضوعات روز ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی اعلام شد.

بیانیه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به‌مناسبت ۱۶ آذرجمعیت جانبازان با برجسته توصیف کردن جنبش دانشجویی و بالندگی و پویایی آن از سال‌های پیش از انقلاب، منحنی اقتدار و تاثیرگذاری این جنبش را از زمان آیزن هاور تا ترامپ یعنی طی دوره ۶۵ ساله که از ۱۶ آذر ۱۳۳۲ آغاز شد با روی کار آمدن ۱۲ رئیس جمهور در آمریکا تا کنون ادامه یافته است، رو به صعود و بسیار امیدوارکننده خواند و افزود: جنبشی که با شعارهای ضد آمریکایی و ضدیت با استبداد رژیم شاهنشاهی، پرچم عدالتخواهی و آزادی را بر سر دست گرفت، در گذر سال‌ها اکنون اقتدار و عزتمندی نظام جمهوری اسلامی را شاهد است که ام‌القرای جهان اسلام و مهمترین حامی جبهه مقاومت اسلامی علیه ائتلاف عبری، غربی، عربی به سردمداری آمریکاست.

جمعیت جانبازان نقطه مقابل اقتدار جنبش دانشجویی در عرصه‌های مختلف را تحقق اهداف مکتب امام خمینی (ره) دانست و تاکید کرد: در صورت حاکمیت این مکتب منحنی رو به افول و میرای سلطه آمریکا و هم‌پیمانانش را می‌توان شاهد بود. نقد و نظر و مطالبه‌گری عدالتخواهانه و شجاعانه دانشجویی باید همواره نعمتی برای مسئولین بویژه دستگاه اجرایی تلقی شود تا موریانه اشرافیت و لیبرال منشی در ارکان مدیریت اجرایی کشور رخنه نکند.

اعضای شورای مرکزی این جمعیت خاطرنشان کردند: امروز در زمان ترامپ چهره منفور نظام سرمایه داری و اشرافیت لیبرال دموکراسی آمریکایی پلشت‌تر از زمان آیزن هاور خود را به رخ می‌کشد. بدعهدی ذاتی این رژیم که در مقابل اعتماد و خوشبینی دکتر مصدق کودتا را علیه او رقم زد، امروز نیز در زمان ترامپ با ایجاد و پشتیبانی از گروه‌هایی همچون طالبان، القاعده، داعش، النصره و تکفیری‌ها جنایتکارترین خشونت و خونریزی را در یمن، فلسطین، افغانستان، سوریه، عراق و بحرین رقم می‌زنند.

این جمعیت با اشاره به اینکه مدعیان الگوی لیبرال دموکراسی هیچ پاسخی برای فجایعی که در گوانتانامو و ابوغریب، به آتش کشیدن فرقه داوودیه و آنچه اکنون در میانمار و نیز برای کودکان بی پناه یمن در حال وقوع است، ندارند، تاکید کرد: امروز هنرمندان ما در روز جهانی حقوق بشر باید نماد مجسمه آزادی آمریکا را با چهره واقعی آن به صورت دراکولای خون‌آشام با مشعلی که شعله‌های آن حاصل به آتش کشیدن کودکان یمنی است، ترسیم کنند.

جمعیت جانبازان با یادآوری اینکه جنبش دانشجویی در ۱۶ آذر سال ۳۲ با تقدیم سه شهید نقاب از چهره آمریکا برداشت، خاطرنشان کرد: امروز وجود بیش از ۱۷ هزار شهید ترور، ۶۵ هزار جانباز شیمیایی، ۴۰ هزار آزاده، ۳۲۰ هزار مجروح، ۱۴۰ هزار جانباز و ۲۳۰ هزار شهید انقلاب و دفاع مقدس چهره دیگری از مدعیان و مدافعان حقوق بشر برای ملت ایران ترسیم کرده است. از این رو جا دارد متولیان دستگاه‌های فرهنگی، هنری به ویژه بنیاد شهید، حوزه هنری، وزارت ارشاد و رسانه ملی در نشان دادن تصویر واقعی آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی و عربی‌اش، کار ماندگار و شایسته هنری به نسل ما عرضه کنند.

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در بخش دیگری از نشست اخیر خود اعتراضات خشونت‌بار چند هفته اخیر اکثریت جامعه فرانسه علیه بی‌عدالتی و ظلم اقتصادی در این کشور را حاصل حاکمیت یک اقلیت اشرافی، زیاده خواه و مسلط در نظام سرمایه‌داری این کشور عنوان و اظهار کرد: دامن گستردن این اعتراضات در دیگر کشورهای اروپایی و امنیتی کردن شرایط برای پوشاندن ناتوانی نظام سرمایه‌داری و مدعیان لیبرال دموکراسی، لکه سیاهی است که رو به گسترش است ؛ ضمن اینکه با اعمال خشونت و پنهان کردن اخبار واقعی این رخداد، نمی‌توان ناکارآمدی سیستم اقتصادی و اجتماعی حاکم بر اتحادیه اروپا را نادیده گرفت.

جمعیت جانبازان در جریان رصد مسائل داخلی نیز در آستانه بررسی بودجه ۹۸ کشور، مجلس را به دقت کارشناسانه در بررسی سرفصل‌ها و نیز دقت در درآمدها و هزینه‌ها توصیه کرد و افزود: مجلس باید وضعیت معیشتی آسیب‌دیده اکثریت جامعه را به نحوی منطقی و عقلایی در بودجه ۹۸ ترمیم کنند.

این جمعیت تصریح کرد: سوء تدبیر دستگاه اجرایی در سال ۹۷ و افسار گسیختگی قیمتها که موجب خسارت همه جانبه اکثریت مردم شد و به کاهش ارزش پول ملی و تلاطم ناشی از بازیگری عده‌ای در موضوع ارز انجامید و در نهایت باعث افزایش چند برابری قیمت‌ها شد، نباید از سوی مجلس مورد غفلت واقع شود. بالاتر از وظیفه تصویب لایحه بودجه، نظارت و شفاف سازی در اجرای آن است . نبود مکانیزم فعال از طرف مجلس برای نظارت بر دولت همواره آسیب زا است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.