اعتراض بسیج دانشجویی در پی دعوت از محکومان امنیتی به دانشگاه تربیت مدرس
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس به دعوت و حضور محکومان امنیتی به دانشگاه تربیت مدرس اعتراض کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم ، انجمن اسلامی دانشجویان پیشرو دانشگاه تربیت مدرس، روز گذشته به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو با دعوت از سعید حجاریان، غلامرضا کرباسچی، عمادالدین باقی و غلامرضا ظریفیان مراسم پرسش و پاسخ دانشجویی را برگزار کرد.

حضور حجاریان و عمادالدین باقی از محکومان فتنه ۸۸ و غلامرضا کرباسچی که سابقه محکومیت قضایی و انفصال از خدمت به اتهام اختلاس را دارد، از ابتدای مراسم با اعتراض بخشی از دانشجویان حاضر در سالن همراه شد.

دانشجویان معترض در جریان این برنامه با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین "دانشجو پیاده نظام فتنه‌گران نیست" ، "آنان که خواب آمریکا را می‌بینند خدا بیدارشان کند"، "دانشگاه مولود انقلاب جای ضد انقلاب نیست" و "امروز کرباسچی فردا خاوری" اعتراض خود را به حضور این افراد در دانشگاه خود نشان دادند.

سعید پهلوان‌زاده، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با تسنیم، صدور مجوز برای حضور محکومان فتنه ۸۸ در این دانشگاه را اقدامی غیرقانونی دانست و گفت: متاسفانه اعتراضات و نامه‌نگاری‌های روزهای گذشته ما با ریاست دانشگاه به نتیجه نرسید و جو سالن برگزاری در اختیار افرادی قرار گرفت که عضویتی در دانشگاه تربیت مدرس نداشتند. در حالی که پیش از این نسبت به ورود افرادی از خارج دانشگاه به حراست دانشگاه تذکراتی داده شده بود ولی در این برنامه بسیاری از خارج دانشگاه به شکل هدف‌دار وارد مراسم شدند و علاوه بر سر دادن شعارهای هنجارشکنانه، به نوعی فضای جلسه را نیز در اختیار خود قرار دادند.

وی افزود: اعتراض ما به اصل دعوت از آقایان حجاریان و باقی از سوی مسئولان دانشگاه تربیت مدرس بود. دانشگاهی که با هدف تربیت نیروی متخصص و علمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شده،‌ است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس گفت:‌ با توجه به اینکه دو تن از مهمانان این برنامه جزو محکومین فتنه ۸۸ بودند و آقای کرباسچی نیز از مفسدین اقتصادی معروف که در گذشته محاکمه شده به حساب می آید، بنابراین نفس دعوت از این افراد که با مجوز هیئت نظارت دانشگاه متشکل از رئیس دانشگاه، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه و نماینده وزارت علوم بوده،‌ مورد اعتراض ما قرار گرفته بود.

پهلوان زاده خاطرنشان کرد: در شرایطی که با حضور این افراد در دیگر دانشگاه‌ها مخالفت شده بود ولی دانشگاه تربیت مدرس که مولود انقلاب اسلامی است، مجوز حضور آنها را صادر کرد و تربیونی در اختیارشان قرار داد تا با اظهاراتشان به راحتی به اصل نظام توهین کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: میهمانان این برنامه سخنان هنجارشکنانه‌‌ای درباره لزوم تغییرات در قانون اساسی و طرح اشتباه بودن اصل انقلاب در سال ۵۷ را داشتند و در تلاش بودند تا با این سخنان،‌ اصل ولایت فقیه را مورد هجمه قرار دهند.

پهلوان زاده در پایان تاکید کرد: اتفاقات هنجارشکنانه ‌روز گذشته دانشگاه تربیت مدرس، متوجه کسانی است که مجوز برگزاری آن را صادر کردند و بدون شک باید پاسخگوی صدور مجوز حضور محکومان امنیتی در دانشگاه باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.