نظر رئیس مجلس اعلای عراق درباره توسعه روابط اقتصادی با ایران
حمودی گفت: امروز عراق نیازمند سرمایه‌گذاری شرکت‌‌‌ها ایرانی است و مردم عراق تمایل دارند که رابطه اقتصادی خوبی با ایران داشته باشند.

همام حمودی رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه، رژیم صهیونیستی از تحکیم ارتباط میان کشورهای اسلامی ازجمله ایران و عراق، نگران است، گفت: امروز ایران به یک کشور مهم و مقتدر در منطقه تبدیل شده است و طبیعی است که ارتباط کشورهای اسلامی با یکدیگر می‌تواند موجب تقویت همه کشورهای اسلامی شود.

وی با بیان اینکه، عراق از کشورهای است محور مقاومت در منطقه محسوب می‌شود، تصریح کرد: امروز ایران و عراق رابطه بسیار خوبی دارند و کسانی که سال‌ها برای تخریب این روابط تلاش کرده و می‌کنند نتوانسته‌اند این رابطه را تخریب کنند؛ تصور ما این است که دولت فعلی و جدید عراق رابطه به‌مراتب بهتری نسبت به گذشته با دولت و ملت ایران داشته باشند که این مسئله موجب نگرانی دشمنان ایران و عراق شده است.

رئیس مجلس اعلای عراق، با بیان اینکه، "امام خمینی (ره) فرمودند که راه قدس از کربلا می‌گذرد،"، گفت: گفت: آمریکا، رابطه ایران و عراق را امنیت رژیم صهیونیستی مضر می‌داند و بر همین اساس است که تلاش می‌کنند تا رابطه خوبی بین ایران و عراق شکل نگیرد؛ اما آنها باید بدانند که این رابطه، ریشه‌دار است و رفتارهای تخریبی آنها تضعیف نخواهد شد؛ امروز راهپیمایی اربعین اوج رابطه ایران و عراق است همه دنیا می‌بینند که میلیون‌ها نفر از ایرانی‌ها در اربعین به عراق می‌آیند و با استقبال گرم مردم عراق مواجه می‌شوند.

حمودی گفت: رژیم سابق عراق، ۴۰ سال برای از بین بردن رابطه مردم ایران و عراق تلاش کرد و حتی در کتاب‌های دانش آموزان نیز درباره این رابطه شبهه پراکنی کردند؛ دشمنان ما ایران و عراق در یک جنگ از پیش طراحی‌شده وارد کردند تا اجازه ندهد ایران و عراق رابطه خوبی باهم داشته باشند اما امروز می‌بینیم که ایرانی‌ها و عراقی در کنار یکدیگر قرارگرفته و نسبت به توطئه‌های دشمنان اسلام هوشیار هستند. دشمنان ما خیلی تلاش کردند که به نگاه سنی‌های عراق را به ایران تأثیر بگذارند اما امروز نتیجه طور دیگری شده است به طوری که در همایش‌های که در ایران برگزار می‌شود، اهل سنت عراق بیشتر از شیعیان استقبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه، روابط ایران و عراق باید در حوزه‌های اقتصادی بیش از گذشته نمایان باشد، تصریح کرد: امروز عراق نیازمند سرمایه‌گذاری شرکت‌ها ایرانی است و مردم عراق تمایل دارند که رابطه اقتصادی خوبی با ایران داشته باشند چرا که این رابطه موجب اقتدار اقتصادی هر دو کشور می‌شود. مثلاً در حوزه برق، انرژی و.. لازم است رابطه اقتصادی بیشتری بین ایران و عراق شکل بگیرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.