انتقاد یک نماینده از پایین بودن نرخ خرید تضمینی گندم
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس از پایین بودن نرخ خرید تضمینی گندم انتقاد کرد.

سیدتقی کبیری، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با انتقاد از روش دولت در تعیین نرخ خرید تضمینی گندم در سال آینده، گفت: متوسط نرخ جهانی گندم بیش از دو برابر نرخ ۱۴۷۰ تومانی است که دولت برای نرخ خرید تضمینی گندم در سال آینده تعیین کرده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر میزان افزایش نرخ خرید تضمینی گندم متناسب با رشد هزینه‌ها نبوده است، اظهار داشت: تجدیدنظر در نرخ خرید تضمینی گندم از سوی دولت و شورای اقتصاد ضروری است، زیرا پایین بودن نرخ خرید تضمینی گندم موجب شده تا قاچاق این محصول از کشور به خارج از مرزهای را در پی داشته باشد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس، میزان افزایش نرخ خرید تضمینی گندم در سال آینده را، ۱۳ درصد عنوان کرد و گفت: این میزان افزایش قیمت خرید، برای محصول استراتژیکی نظیر گندم منطقی نیست که موجب نارضایتی گندم‌کاران شده است.

کبیری تأکید کرد: هزینه‌های جاری کشاورزان برای تولید محصول افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی داشته، اما نرخ خرید تضمینی گندم متناسب با هزینه‌ها افزایش نداشته است که همین امر موجب خسارات متعددی به کشاورزان شده است.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را متناسب با تورم سالیانه تعیین کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.