ورود کمیته ویژه مجلس به موضوع قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی
عضو کمیته رصد قاچاق کالا و ارز از بررسی قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی در این کمیته خبر داد.

یحیی کمالی‌پور، عضو کمیته رصد قاچاق کالا و ارز، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، از ورود این کمیته به قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است، هفته آینده اعضای کمیته جلسه‌ای را برای برنامه‌ریزی به منظور بررسی قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی برگزار کنند.

ارائه گزارش کمیته رصد قاچاق کالا و ارز به "روحانی" و "لاریجانی"وی با بیان اینکه برای تدوین گزارش در مورد قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی، هر یک از اعضای کمیته وظیفه‌ای به‌عهده می‌گیرند که پس از بررسی کارشناسی، گزارش خود را به اعضای کارگروه ارائه می‌دهند، افزود: همچنین اعضای کمیته برای تهیه گزارش درباره میزان و شیوه ورود لوازم قاچاق از گمرک و مبادی ورودی کالا بازدید می‌کنند.عضو کمیته رصد قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه بخشی از لوازم آرایشی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، اضافه کرد: مصرف لوازم‌ آرایشی قاچاق و تقلبی خطراتی را به همراه دارد که باید جلوی قاچاق این نوع کالا‌ها به کشور گرفته شود.

کمالی‌پور تصریح کرد: در گزارش اعضای کمیته به نقاط قوت و ضعف در زمینه مبارزه با قاچاق کالا به‌ ویژه لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین پیشنهادات و راهکار‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ،کمیته رصد قاچاق کالا و ارز مجلس متشکل از اعضای کمیسیون‌های مختلف عملیات اجرایی قاچاق کالا را رصد می‌کنند. این کمیته موظف است تا هر سه ماه یک بار گزارشی را به کمیسیون مشترک سه‌جانبه ارائه کند تا در طول زمان مشخصی موارد نظارتی اجرایی شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.