پیامک تخلف از مقررات به رانندگان خاطی ارسال می‌شود
اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی به ارسال پیامک جریمه تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی به رانندگان خاطی رأی مثبت دادند.

اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه عصر امروز (سه‌شنبه ۲۹ آبان) این کمیسیون، اظهار داشت: الحاق یک تبصره به ماده ۸ قانون تخلفات رانندگی در دستورکار امروز اعضای کمیسیون قرار داشت.

تصویب کلیات استانی‌شدن انتخابات در کمیسیون شوراهای مجلسوی در تشریح این طرح گفت: طبق این طرح وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات موظف است حسب اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، اطلاع‌رسانی جریمه تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی را به‌صورت پیامک به مالک وسیله نقلیه انجام دهد؛ هزینه پیامک به‌عهده مالک وسیله نقلیه است.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس در همین راستا تصریح کرد: براساس این طرح هر زمان که دوربین و یا پلیس راهنمایی و رانندگی تخلف یک راننده از مقررات راهنمایی و رانندگی را ثبت کرد این تخلف باید بلافاصله از طریق پیامک به راننده وسیله نقلیه ارسال شود تا فرد در جریان تخلف قرار گیرد.

سلیمی در تشریح فواید این طرح اظهار داشت: این طرح باعث می‌شود فرد بلافاصله در جریان تخلف خود قرار گیرد و اقدام به پرداخت آن کند تا جریمه سنگین‌تر نشود و علاوه بر آن جنبه پیشگیری هم دارد تا راننده خاطی دیگر در ادامه مسیر تخلف نکند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس تأکید کرد: نمایندگان به طرح مذکور رأی مثبت دادند. این طرح برای بررسی در صحن علنی تقدیم هیئت رئیسه پارلمان می‌شود.

سلیمی با بیان اینکه آقای کولیوند رئیس اورژانس ۱۱۵ نیز در این جلسه حضور داشت، اضافه کرد: رئیس اورژانس گزارشی از عملکرد اورژانس در چهارشنبه‌سوری سال گذشته، راهپیمایی اربعین و... به نمایندگان ارائه داد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.