وزیرکشور: همه به استقلال سیاسی ایران اذعان می‌کنند
وزیر کشور گفت: هیچ کسی در دنیا نیست که به استقلال سیاسی جمهوری اسلامی ایران اذعان نکند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در نشست ستاد مرکزی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که صبح امروز (شنبه ۲۶ آبان) در وزارت کشور برگزار شد،گفت: عدد چهل، عدد پختگی و کامل شدن است و لازم است در چهلمین سالگرد انقلاب، دقیق و درست این روند چهل ساله را بررسی کنیم.

وزیر کشور: آمادگی عملیات در خاک پاکستان را داریم وی تصریح کرد: باید خود را مهیا کنیم تا گام‌های بعدی را با همت مردم، بلندتر برداریم. در شرایط عادی و معمولی این کارها را انجام ندادیم. برخی منتقدین در نقد برخی پروژه‌ها می‌گویند، این که کاری ندارد، شاید درست بگویند اما آن مربوط شرایط عادی است.

وزیر کشور اظهار داشت: اگر جامع و کامل مقایسه کنیم، می‌بینیم که کارهای بسیاری انجام شده. ما کشوری را تحویل گرفتیم که در هیچ حوزه‌ای استقلال نداشت. رژیم پهلوی در هیچ زمینه‌ای حتی تفکر که سرچشمه حکومت‌داری بود، استقلال نداشت و وابستگی بزرگ‌ترین نقطه ضعف رژیم پهلوی بود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در حوزه جهانی رقبای ما در حال حاضر ما را در حوزه هایی به چالش می‌کشند که برتری دارند که البته این برتری آن‌ها ناشی از چپاول طی سالیان متمادی است، ادامه داد: ما هیچ وقت نخواستیم دشمنان را در حوزه‌ای که برتری مطلق دست ماست، به چالش بکشیم و آن حوزه تفکر و اندیشه است که ضعف ما در صحنه بین الملل را نشان می دهد.

وی افزود: کسانی مدعی عدالت و صلح جهانی هستند که دست خودشان به خون آغشته است و ما آن را به چالش نمی‌کشیم. آنها تمام تفکرشان برخاسته از ذهن و اندیشه بشر است که ابطال پذیر خواهد بود. این تفکر چگونه می‌تواند از قدرت مطلق الهی پیشی بگیرد؟

وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید افتخار کنیم که در جمهوری اسلامی با پیروزی انقلاب از خلاء یک تفکر جامع عبور کنیم، تصریح کرد: در چهلمین سالگرد انقلاب، باید کنفرانس‌هایی بگذاریم و بزرگترین فلاسفه آنها را دعوت می‌کردیم و در حوزه‌هایی مانند حقوق بشر، عدالت و رفاه عمومی آنها را به چالش بکشیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: مملکتی را تحویل گرفتیم که همه امور و مقدرات آن توسط بیگانگان اداره می‌شد.کشور در حوزه فرهنگی در دوران پهلوی با آزادی‌های فاسدکننده مشخص نبود به چه سمتی پیش می‌رفت.

وی با بیان اینکه در حوزه سیاسی با فرهنگ مقاومت استقلال یافتیم، عنوان کرد: هیچ کسی در دنیا، چه موافق و چه مخالف نیست که به استقلال سیاسی جمهوری اسلامی ایران اذعان نکند. سرعت ما در پیشرفت تکنولوژی بسیار بالا بوده است. دعوای به ظاهر اصلی آنها با ما نیز امروز در حوزه تکنولوژی است و می‌گویند چرا در حوزه موشک، نانو و یا هسته‌ای پیشرفت می‌کنید. جریان عمومی علم در ایران در حال پیشرفت اساسی است و در برخی علوم بر لبه‌ها حرکت می‌کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.