رهامی: روحانی آسیب ببیند دودش مستقیم به چشم اصلاح‌طلبان می‌رود
فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ما باید بدانیم همه دولت های دنیا اختلافات داخلی دارند، علنی و برملاکردن و جارزدن اختلافات جز تضعیف جبهه داخلی هیچ نتیجه دیگری نخواهد داشت.

حجت الاسلام محسن رهامی درباره ذوق زدگی جریان رقیب از شایعه اختلاف بین روحانی و جهانگیری و همچنین تلاش برخی تندروها برای ایجاد چنین اختلافی به خبرآنلاین گفت: اگر رقیب احساس کند در بین نیروهای اردوگاه مقابل اختلاف و دو دستگی وجود دارد، طبیعی است که بهره برداری می کند اما بحث این است که آیا واقعا اصطکاکی وجود دارد یا خیر؟ به نظر اختلاف و شکافی به آن معنا {بین آقای جهانگیری و آقای روحانی} وجود خارجی ندارد.

وی افزود: آقای جهانگیری در یک صحبتی از شرایط موجود و وضعیت دولت گله هایی کرده است که موضوع جدیدی نیست و همه اطلاع داشتند که در دولت حدود اختیارات جهانگیری و بقیه دولتمردان چه اندازه است.

این فعال اصلاح طلب گفت: آقای جهانگیری در مقابل خواسته های برخی اصلاح طلبان که می گفتند «معاون اول رئیس جمهور باید در جهت تأمین اهداف جریان اصلاحات و خواسته های عمومی اقدامی انجام دهد»، آن جمله را اظهار کرد تا این پیام را دهد که اختیاراتش در دولت خیلی وسیع نیست، آقای رئیس جمهور به او چنین اختیاراتی نداده است.

وی ادامه داد: البته از قبل هم کسی نگفته بود که آقای جهانگیری اختیارات خیلی وسیعی در دولت دارد که حالا تازه خبردار شویم که چنین نیست. اکثر کسانی که در این جریان سیاسی اطلاعات کاملی داشتند، صحبت های آقای جهانگیری برای شان مطلب جدیدی نبود که نشانه اختلاف و شکاف جدید در دولت باشد.

این استاد دانشگاه یادآور شد: آقای جهانگیری به عنوان معاون اول مدیریت جلسات هیأت دولت را برعهده دارد و در بخش هایی از حوزه اقتصادی نیز مسئولیت هایی به او محول شده که آن مسئولیت ها را انجام می دهد اما در عزل و نصب ها او دخالتی ندارد.

وی درباره توصیه برخی اصلاح طلبان تندرو به جهانگیری برای خروج از دولت اظهار کرد: به هیچ وجه نباید این اتفاق بیفتد، خروج جهانگیری از دولت نوعی بیانگر تشدید اختلافات است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تأکید کرد: در شرایط فعلی آقای روحانی احتیاج به حمایت شدید جریان اصلاحات دارد، در آستانه اعمال مرحله دوم تحریم ها به هیچ وجه ما نباید دولت را تنها بگذاریم و نباید فضایی به وجود آید که این پیام به جامعه رسانده شود که اختلاف شدیدی بین دولت و اصلاح طلبان وجود دارد. معتقدم اگر آسیبی آقای روحانی و دولت ببیند مستقیما دودش به چشم مردم و اصلاح طلبان می رود.

وی افزود: در جلساتی با حضور آقای روحانی، جهانگیری و بزرگانی همچون خاتمی این مسائل قابل حل است. به هر حال ما باید بدانیم همه دولت های دنیا اختلافات داخلی دارند، علنی و برملا کردن و جارزدن اختلافات جز تضعیف جبهه داخلی هیچ نتیجه دیگری نخواهد داشت.

رهامی یادآور شد: امروز دولت با چالش های زیادی مواجه است، دو وزیر استیضاح شدند، دو نفر استعفا دادند، در مدیریت شهری نیز بحث رفتن آقای افشانی از شهرداری تهران به خاطر قانون منع به کارگیری بازنشستگان قطعی است، کلی مشکلات در حوزه فرمانداری ها و استانداری ها به واسطه همین قانون ایجاد شده بنابراین دولت با معضل بسیار بزرگ و چالش جدی مواجه است، در چنین فشایی دامن زدن به مسائلی همچون بیرون رفتن آقای جهانگیری از دولت نه تنها هیچ کمکی به اوضاع کشور نمی کند بلکه وضع موجود را آشفته تر می کند بنابراین در حال حاضر تنها گذاشتن آقای روحانی را اصلا به صلاح نمی دانم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.