اصول‌گرا و اصلاح‌طلب با هم برادرند
هر حرکتی امروز برای وحدت انجام شود در راستای اقتدار ملی و اقتدار نظام است بنابراین این روحیه و رویکرد باید بیشتر منعکس شود که همه حامی وحدت و انسجام و گفتگو هستند و می‌خواهند این مسیر تقویت شود.

حجت الاسلام محمدتقی رهبر*

برای وحدت و انسجام نیروهای انقلاب اسلامی هر وسیله، عامل و حرکتی انجامشود که خروجی آن تنش زدایی و اتحاد ملی فعالان سیاسی باشد، خوب است. برای نیل بهاین مقصود فرقی نمی کند چه کسی پیش قدم شود، امروز خیلی لازم است که عده ای شخصیتهای معتدل و منطقی وارد صحنه شوند و میان افراد میانجیگری کنند.

اینقدر چالش در جامعه وجود دارد که نه تنها نباید اختلافات را دامن زدبلکه باید برای رفع اختلافات بکوشیم. معتقدم اختلافات ما ریشه ای نیست. جامعهروحانیت و روحانیون، اصولگرایان و اصلاح طلبان همه از انقلاب اسلامی، نظام جمهوریاسلامی، ایران و ملت می گویند.

با توجه به اوضاع کشور و جهان و رویارویی دشمن با ما، به نظر من یکیاز کارهای اساسی جامعه روحانیت مبارز، جامعه مدرسین و روحانیون باید دعوت بههمگرایی فعالان سیاسی باشد. همه با هم برادریم و حالا یک اختلاف جزئی هم داریم که طبیعیاست. ما در این اوضاع و احوال نباید همدیگر را از درون تضعیف کنیم.

در مجموع هر حرکتی امروز برای وحدت انجام شود در راستای اقتدار ملی واقتدار نظام است بنابراین این روحیه و رویکرد باید بیشتر منعکس شود که همه حامیوحدت و انسجام و گفتگو هستند و می خواهند این مسیر تقویت شود.

گفتگو برای همگرایی ملی خیلی موثر است. از این جناح و آن جناح چهارنماینده با هم می نشینند و درباره موضوعات مختلف کشور صحبت می کنند، چای می خورندو هر کدام حرف و نظر خود را بیان می کنند. این اتفاق موجب نزدیک شدن دیدگاه ها بهیکدیگر می شود.

*عضو جامعه روحانیت مبارز

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.