ساعی: عدم استفاده از جوانان در مدیریت کشور "زنگ خطر" است
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: عدم استفاده از نیروی جوان به جای افراد مسن در بخش مدیریتی کشور یک خطر محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، نشست تحلیلی خبری جوانگرایی در تحقق دولت اسلامی جامعه اسلامی با حضور احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان و سرخس و زهرا ساعی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در محل دفتر تشکل جامعه اسلامی برگزار شد که زهرا ساعی در این نشست با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان، گفت: الان سن مجلس نسبت به ادوار گذشته کمتر شده است و ما باید نسل سوم را جدی بگیریم.

قاضی‌زاده هاشمی: بازنشستگان در موعد قانونی از مسئولیت کناره‌گیری کنند

وی با بیان اینکه قانون منع به کارگیری بازنشستگان از سال ۹۵ آغاز شده است، تصریح کرد: یک قانونی را ما سال ۹۵ درباره بازنشستگان داشتیم که این قانون شفافیت خودش را از دست داده بود اما در قانونی که اخیرا در مجلس مورد بررسی قرار گرفت سعی شد تا از استثنائات آن کاسته شود تا این قانون قاطعیت لازم را پیدا کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به سیتسم مدیریتی روز دنیا، تصریح کرد: در تمام دنیا در سطح مدیریت کلان از نظرات جدید و سیستم‌های مدیریت روز دنیا استفاده می‌شود هر چند بزرگان هم زحمت‌های زیادی برای این انقلاب کشیده‌اند و تجربه پیروزی‌های متعدد و دفاع مقدس را داشته‌اند اما ما کشوری با جمعیت بالای جوانان متخصص هستیم که البته خیلی مورد اعتماد قرار نمی‌گیرند.

وی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم جوانگرایی در کشور تصریح کرد: رهبری بارها بر جوانگرایی تاکید داشته‌اند همچنین اگر به گذشته نگاه کنیم در پیروزی نهضت امام راحل و همچنین در جنگ هم فرماندهان ما جوان بودند و به آن ها اعتماد شد و دیدیم که چه پیروزی هایی در ایام دفاع مقدس به دست آمد.

ساعی در ادامه با اشاره به زمان اجرایی شدن قانون منع به کارگیری باز نشستگان، اذعان کرد: ما صریحاً اعلام کرده‌ایم که بازنشستگانی که در مناصب کشور نشسته‌اند تا دو ماه بعد از تصویب این قانون فرصت دارند تا از مناصب خود کناره‌گیری کنند.

وی در ادامه، تصریح کرد: منظور ما زا جوانگرایی این نیست که یک جوان ۲۰ ساله را در یک منصب مهم قرار داد بلکه باید جوانگرایی به صورت پله پله وارد فضای مدیریتی کشور شود.

ساعی با بیان اینکه کار اجرایی فرد خاص خودش را می‌طلبد، گفت: گاهی استفاده از نیروهای مسن در جایگاه‌های مدیریتی باعث می‌شود جوانان متخصص و پرانرژی احساس نا‌امیدی کنند و احساس کنند در نظام اداری جایگاهی ندارد بنابراین متخصص جوان انگیزه‌ای هم برای تلاش ندارد که این یک خطر محسوب می شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.