قاضی‌زاده هاشمی: بازنشستگان در موعد قانونی از مسئولیت کناره‌گیری کنند
یک نماینده مجلس گفت: در پایان موعد مقرر "قانون منع بکارگیری بازنشستگان" از عزیزان می‌خواهیم که ترک مسئولیت کرده و داوطلبانه از مسئولیت کناره‌گیری کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، نشست تحلیلی خبری «جوانگرایی در تحقق دولت اسلامی» به همت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با حضور احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم فریمان و سرخس و زهرا ساعی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، برگزار شد.

وی با اشاره به لزوم جوانگرایی گفت: یکی از موضوعاتی که همیشه مطرح بوده بحث جوانگرایی در پوسته مدیریتی کشور است. این انقلاب فراز و نشیب‌های زیادی داشته و دوران‌های مختلفی به لحاظ سیاسی رخ داد اما چرخش نسلی در میان ما اتفاق نیفتاد.

نماینده مجلس دهم با اشاره به سند ۵۰ ساله رهبری برای انقلاب افزود: انقلاب هیچ وقت به بن بست نرسیده و یک افق روشنی برای فردا دارد که پای آن جوانان هستند. در ابتدای انقلاب جوان‌ها در جنگ فرمانده بودند اما الان خیلی از دستگاه‌ها و مجموعه‌ها وابسته به یک نگاه مسن هستند. نگاه ما این است که باید نسل به نسل تغییر و تحول صورت بگیرد و دهه به دهه اعتماد به جوان‌ها بیشتر شود.

نماینده مجلس دهم با بیان اینکه افراد باید بدانند برای همیشه ماندگار نیستند و روزی باید ترک خدمت کنند، این کادرسازی اصولا از همان ابتدا باید شکل بگیرد، اظهار داشت: توانمندی‌های علمی یک فرد در دانشگاه خودش را نشان می‌دهد و مولفه‌های فرهنگی و مذهبیکنار آن قرار می‌گیرد که می‌تواند خروجی‌های مهمی داشته باشد. در حال حاضر با فضایی رو به رو هستیم که اثرگذاری فارغ‌التحصیلان کاهش یافته و مدرک افراد کاربردی ندارد که در اهمیت دانشگاه اثر گذاشته است.

۲ گزینه احتمالی تصدی وزارت راه چه کسانی هستند؟قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: نیازمند یک چرخش در ساختار بوروکراتیک کشور بودیم. قانون بازنشستگان یک گام به جلو است و نشان می‌دهد انقلاب متعلق به همه نسل‌هاست و متعلق به یک نسل و گروه خاص نیست. نکته دیگر اینکه چراغ امید واقعی بین فارغ‌التحصیلان به وجود آمده است.

وی افزود: در پایان موعد مقرر "قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان" از عزیزان می‌خواهیم که ترک مسئولیت کنند و داوطلبانه و قهرمانانه از مسئولیت بدون دست درازی به جایی برای باقیماندن، خارج شوند. مقامات شامل؛ معاونین وزرا استانداران سفرا و همترازهای آنها است. دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور ناظر بر اجرای قانون بازنشستگان است.

نماینده مجلس دهم خاطرنشان کرد: خیلی از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها کمبود کارشناس متخصص دارند که با این شرایط زمینه برای چرخش نیرو وجود دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.