گزارش: ۲ گزینه احتمالی تصدی وزارت راه چه کسانی هستند؟
رئیس‌جمهور قرار است برخی از وزاری پیشنهادی دولت را به مجلس معرفی کند که در این میان به نظر می‌رسد گزینه احتمالی وزارت راه نیز در میان این اسامی باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز نامه استعفای خود که در تاریخ ۱۰ شهریور ماه خطاب به رئیس جمهور نوشته شده است را در کانال تلگرامی‌اش منتشر کرد.

طبق توافق دولت و مجلس قرار است، فردا وزرای پیشنهادی اقتصاد و کار به هیئت‌رئیسه مجلس معرفی شوند که در این میان در چند روز گذشته رسانه‌ها گزینه‌های مختلفی درباره وزارت‌خانه‌های راه‌ و شهرسازی و چند وزارت‌خانه‌ دیگر مطرح کردند.

در این رابطه حسین مقصودی، نماینده سبزوار در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از احتمال معرفی قاسم سلیمانی، استاندار ایلام به عنوان گزینه احتمالی وزارت راه و شهرسازی خبر داده بود.

قاسم سلیمانی استاندار ایلام

بر اساس این گزارش گزینه دیگری که در رسانه‌ها طی روز گذشته برای تصدی وزارت راه و شهرسازی مطرح شده، محمد اسلامی استاندار مازندران است.

محمد اسلامی استاندار مازندران

اسلامی که متولد ۱ مهرماه سال ۱۳۳۵ در اصفهان است، دانش آموخته مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه دیترویت میشیگان آمریکا در سال ۱۳۵۸ در مقطع کارشناسی و همچنین کارشناس ارشد مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه تولیدو اوهایو آمریکا در سال ۱۳۶۰ و MBA مدیریت جهانی هوانوردی مشترک دانشگاه رویال رودز کانادا و دانشگاه شریف در سال ۱۳۸۳ است.

وی همچنین سوابق اجرایی همچون عضو شورای برنامه‌ریزی بنیاد مستضعفان به مدت ۳ سال، عضو ستاد مرزهای کشور ـ وزارت کشور به مدت ۴ سال، عضو ستاد بحران کشور و کمیته دائمی سازمان پدافند غیرعامل از سال ۹۳ تاکنون، عضو شورای عالی هواپیمایی کشور از سال ۸۸ تاکنون، عضو شورای عالی معماری و شهرسازی ایران از سال ۹۳ تاکنون، عضو کمیته ملی مقابله با ریزگردها از سال ۹۳ تاکنون، عضو هیئت امنای دانشگاه صنعتی اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از سال ۱۳۸۵ ـ ۱۳۸۲ و عضو گروه‌های مطالعاتی پژوهش‌محور دوره‌های دکتری به‌عنوان استاد راهنما در دانشگاه عالی دفاع ملی را در کارنامه کاری خود دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.