حزب اراده ملت: جریان خرداد ۷۶ توسط فرصت‌طلبان مصادره شده است
حزب اراده ملت در بیانیه‌‌ای به مناسبت برگزاری نهمین کنگره سراسری این حزب تصریح کرد "جریانی که در خرداد ۷۶ با آرمانِ اصلاح و حذفِ ناکارآمدی‌ها شکل گرفت، توسط گروه‌هایی فرصت‌طلب مصادره شده است."

به گزارش گروه احزاب خبرگزاری تسنیم،کنگره سراسری حزب اراده ملت ایران (حاما) روز گذشته (۲۷مهر) در کانون توحید تهران برگزار شد.

اعضای جدید شورای مرکزی حزب اراده ملت انتخاب شدند + اسامیدر پایان این کنگره بیانیه حزب اراده ملت قرائت شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: متأسفانه در شرایط فعلی ناکارآمدی‌ و منفعت‌طلبی‌های برخی از مسئولین، رویکرد غیرمتکثر و فاصله گرفتن از نیازهای طبقات آسیب‌پذیر، دولت را از دستاوردهایی که انتظار می‌رفت، محروم نمود. حزب اراده ملت ایران از هر فرصتی در نشست‌ها، دیدارها، همایش‌ها، مصاحبه‌ها و بیانیه‌های خود بهره برده است تا بر آسیب‌ها و راهبردها و راهکارهای ممکن اشاره و تأکید نماید. حاما اعتقاد دارد که نقد، جامعه را به حرکت درمی‌آورد، لذا ضروری است احزاب و رسانه‌هایِ نقاد، نه‌تنها تضعیف نگردند که تقویت و پشتیبانی شوند.

این بیانیه می‌افزاید: بنابراین احزاب نیز به مثابه یک دیدبان، نمی‌توانند به مرخصی بروند. باوجود معضلات اساسی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی کشور، دولت‌های یازدهم و دوازدهم به امید گشایش هم‌زمان این گره‌ها تمرکز خود را صرفاً معطوف به دیپلماسی خارجی نموده است که ضمن وارد بودنِ انتقاداتی بر این رویکرد، تیم دیپلماتیک دولت نیز استراتژی، توان و آمادگی لازم را برای پیشبرد گام‌های بلندتر و پیشروتر و همچنین برخورد با رخدادهای غیرمنتظره در عرصه سیاست خارجی ندارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: برای نمونه مقوله ارز یکی از متغیرهای کلیدی در اقتصاد کشور به شمار می‌رود که تحت تاثیر این شرایط، بانک‌ها با نرخ سود فعلی توان جذب نقدینگی را ندارند و بازارهای غیرمولد مانند ارز و طلا، نقدینگی مردم را جذب و شوک‌های اجتماعی را به وجود می‌آورند و موجب تلاطم در بازار و نگرانی روزافزون اقشار آسیب‌پذیر، مزدبگیران، حقوق‌بگیران و از همه مهمتر ناامیدی نسل جوان از آینده گردیده است.

بخش دیگر این بیانیه می‌افزاید: جای بسی تأسف که جریانی در خرداد ۷۶ با آرمانِ اصلاح و حذفِ ناکارآمدی‌ها شکل گرفت و توسط افراد و گروه‌هایی فرصت‌طلب مصادره شده و انحصار و تک‌گویی و گفتمان قهری را درگذر زمان، به‌نوعی بازتولید کرد تا آنجا که امروز چهره‌یِ قابل دفاعی از اصلاح‌طلبان در نزدِ دیدگان منصف و ریزبین جامعه باقی نمانده است. حزب از ابتدا با حفظ رویکردی انتقادی به آسیب‌هایی که در این جریان می‌گذشت، ضمن همراهی گام‌به‌گام با جریان، بر اصلاحِ درون گفتمانی تأکید نموده و به انعکاس مداوم انتقادات و ضعف‌های موجود پرداخته است. اما شواهد و نشانه‌ها، در بزنگاه‌هایی چون انتخابات و اعتراضات مردمی و بحران‌های مدیریتی، امید هر اصلاح و بهبودی را در تصمیمات و رویکرد اصلاح‌طلبان کمرنگ و کم‌سو نموده است.

حاما با ایمان به قدرت مردم، برای استقرار حاکمیت ملت بر سرنوشت خویش در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و با تأکید بر آرمان‌های اصلاح‌طلبانه با حفظ رویکرد تساهل و تسامح و قانون‌مداری، مرزهای روشن خود را از چهره‌ها و احزابی که اصلاح‌طلبی را باانگیزه‌یِ کسب و حفظ کرسی‌های قدرت و منصب، به انحرافاتی گزنده چون شیخوخیت‌گرایی، انحصارطلبی، منفعت‌طلبی و حتی رانت و تبانی کشیده‌اند، اعلام می‌دارد و برای حفظ اصالت آرمان‌های اصلاح‌طلبانه جهت‌گیری خود را از سمت بدنه اجتماعی به رأس قدرت در پیش‌گرفته است.

بخش پایانی بیانیه اراده ملت آمده است: فارغ از دیدگاه‌های صاحب‌نظران و اندیشمندان و حتی فعالین سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به نظر می‌رسد روند تحولات به سمت و سویی است که درگذر زمان از نقشِ عرصه عمومی به نمایندگی از ملت به‌تدریج کاسته می‌شود؛ یعنی بی‌اثر شدن جنبش‌ها و نخبگان و در حاشیه قرار گرفتن صاحب‌نظران و اندیشمندان و دلسوزان و آحاد جامعه در تعیین سرنوشت کشور به چشم می‌خورد. نتیجه این روند درنهایت منجر به وادادگی و تن سپردن به حوادث و رویدادهاست، موضوعی که بیش از هر چیز اراده ملت را تهدید می‌کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.