ابتکار: امیدوارم از دولت های نهم و دهم درس گرفته باشیم
معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور گفت: سیاست دولت این است که نقدپذیر باشد و از نقد استقبال کند چون نقد را به نفع خود می‌داند. هر دولتی اگر دور خودش یک هاله‌ای از تقدس و قدرت بکشد و اجازه نقد ندهد، به خودش صدمه و آسیب زده است.

معصومه ابتکار درباره پیگیری رویکرد رئیس جمهوربرای نشست با منتقدان حوزه‌های مختلف به خبرآنلاین گفت: نشست هایی در حوزه هایزنان و خانواده داریم، حتی جلساتی را با طیف های مختلف منتقد برگزار کردیم. تشکلها مرتب دعوت می شوند و دیدگاه های خود را بیان می کنند که طبیعتا بخشی از بحث هایآنها انتقادی است.

وی افزود: در استان ها با تشکل ها، دانشگاهیان وفعالان حوزه زنان و خانواده نشست داریم. از مهمترین موضوعات مطرح در آن نشست ها،بیان انتقادها، مشکلات، کمبودها و کاستی هاست. خیلی به این رایزنی ها اعتقاد داریمو با قوت این نشست ها را ادامه می دهیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم با رد این دیدگاه که دیدارهایاعضای دولت با منتقدان را فرمالیته و با هدف کاهش فشارها توصیف می کند، گفت: آقایرئیس جمهور برای استفاده از این دیدگاه ها در امور اجرایی استقبال می کند بنابرایندعوت کرده و به افراد صاحب نظر فراخوان داده تا بیایند در موضوعات تخصصی نظر دهندبنابراین این جلسات نمایشی نیست.

وی افزود: اعلام این موضوع، اطلاع رسانی و خبریشدن جلسات با صاحب نظران خیلی اهمیت دارد تا مردم واقعا بدانند که این تعامل وجوددارد و دولت برای دریافت دیدگاه های مختلف اهمیت قائل است.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: سیاست دولت این استکه نقدپذیر باشد و از نقد استقبال کند چون نقد را به نفع خود می داند. هر دولتیاگر دور خودش یک هاله ای از تقدس و قدرت بکشد و اجازه نقد ندهد، به خودش صدمه وآسیب زده است. هرچه موضوعات شفاف تر باشد و اجازه تعامل به منتقدان بیشتر داده شودطبعا دولت بهتر می تواند موفق عمل کند چون اشکالات و ایرادات خود را می بیند واصلاح می کند.

وی درباره میزان جدی بودن خطر ظهور احمدی نژادجدید براساس اظهارات اکبر ترکان که گفته خطر بروز یک رئیس جمهور غیرقابل پیش بینیکه مقید به هیچ چیز نیست جدی است، گفت: این خطر همیشه در همه جوامع است، در جامعهآمریکا که اصلا فکر نمی کردند آدمی مثل ترامپ رئیس جمهور شود، دیدیم این اتفاقافتاد و او رئیس جمهور شد.

ابتکار یادآور شد: در جامعه ای که سال هاستنظامات دموکراتیک، نظارت ها، مردمسالاری خیلی جدی است، چنین اتفاقی افتاده استبنابراین برای کشورما غیرمنتظره نیست ولی ما خیلی امیدواریم جریانات و فعالین سیاسی،احزاب و دستگاه های نظارتی مراقب باشند که به کشور آسیب نخورد. البته هوشیاری مردمهم مهم است.

وی افزود: از دوران دولت های نهم و دهم عبرتهایی گرفتیم و تجربیاتی داریم که واقعا بسیار بسیار ارزشمند است. خیلی در آن دورانهزینه دادیم. امیدوارم درس گرفته باشیم و مراقب باشیم که چنین اتفاقاتی نیفتد چونخیلی شرایط کشور در حوزه های اجتماعی، محیط زیست، اقتصاد و مناسبات با دنیا شکنندهاست.

معاون رئیس جمهور لازمه پیشگیری از این اتفاق رادنبال کردن یک اندیشه منطقی و متعادل و پیشرو برای اداره کشور خواند و تأکید کرد: دولتبا قوت کار خودش را پیش می برد و نگاهش در بُعد سیاسی و پیشبرد امور اعتدالی است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.