سروری: بدعهدی آمریکا در برجام در مجمع عمومی تبیین شود
پرویز سروری گفت: بحث مظلومیت‌ جمهوری اسلامی و حمایت آمریکا از تروریسم از مباحثی است که باید در سازمان ملل مطرح شود.

پرویز سروری، دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نزدیکی ۱۴ آبان و برنامه‌ریزی آمریکایی‌ها برای تشدید تحریم‌ها، گفت: اکنون بهترین موقعیت برای معرفی چهره واقعی آمریکا است. جمهوری اسلامی پس از سال‌ها درخواست مذاکره توسط آمریکایی‌ها، پای میز مذاکره رفت و به تعهداتش عمل کرد. زمانی که نوبت اجرای تعهدات آمریکایی‌ها شد به همه معاهدات بین‌المللی پشت پا زدند و تعهداتشان را به هیچ گرفتند.

+بیشتر بخوانید:پیشنهاد دبیرکل حزب موتلفه به روحانی درباره نشست سازمان ملل

وی با بیان اینکه چالش‌هایی میان آمریکایی‌ها و برخی کشورهای اروپایی و شرق آسیا صورت گرفته است، اظهار کرد: باید اقداماتی را برای جلوگیری از اجماع انجام دهیم. امروز زمانی است که ما منطق جمهور اسلامی را با زبان بسیار رسایی بیان کنیم و از تریبون سازمان ملل برای افشای بدعهدی‌ها و حرکت‌های قبیح ترامپ اقدام کنیم.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت سخنان رئیس جمهور در این دوره از مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد: بحث مظلومیت‌ جمهوری اسلامی و حمایت آمریکا از تروریسم از دیگر مباحثی است که باید در سازمان ملل مطرح شود. آمریکایی‌ها امروز تحت لوای مبارزه با تروریسم دنیا را به آتش کشیدند، میلیون‌ها انسان را آواره کردند و در عین حال مدعی حمایت از صلح و مبارزه با تروریسم‌اند. باید از تریبون سازمان ملل مظلومیت ملت ایران، صلح و امنیتی که به واسطه مبارزه با تروریسم در منطقه ایجاد کرده مطرح شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت دفاع از تقویت قوای موشکی کشور، تصریح کرد: موشک به عنوان یک ابزار بازدارنده و صلح آمیز در کشور ما است که جلوی حرکت‌های ظالمانه اسرائیل را گرفته، حق مسلم ایران است که از امنیت و حقوق خود دفاع کند؛ لذا امروز موشک در دکترین جمهوری اسلامی جایگاه بسیار مهمی برای حفاظت از صلح امنیت و آرامش در منطقه دارد که باید به‌ خوبی تبیین شود. نقش جمهوری اسلامی در ایجاد امنیت و نقش آمریکایی در ایجاد ناامنی و آتش جنگ در منطقه از دیگر نکاتی است که باید با زبان متین تبیین شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.