توصیه یک استاد اخلاق به نمایندگان مجلس
یک استاد اخلاق به نمایندگان مجلس شورای اسلامی توصیه‌هایی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله رضا استادی امام جمعه سابق قم در جلسه علنی امروز (یکشنبه، اول مهر) پارلمان در سخنانی، گفت: کسانی که تکبر دارند و خودشان را چیزی حساب و فکر می‌کنند که اگر حرفی می‌زنند باید حتما به آن عمل شود، ولو اینکه حق نباشد، اشتباه می‌کنند.

وی افزود: امام سجاد(ع) یک واقعیاتی را دارد و این حرف را می‌زند، اما ما که چیزی نداریم، هر فردی کمی نسبت به خودش فکر کند، متوجه می‌شود که چیزی نیست؛ خوب است کسانی که سِمَت و مقامی دارند، به این فرموده امام سجاد (ع) توجه کنند که می‌فرمایند: "این پست و مقام از ذره هم کمتر است، واقعا اگر همین جمله را بنده و دیگران مورد توجه قرار دهیم، هیچ‌گاه تکبری از ما سر نمی‌زند و هیچ‌گاه مسئولین خودشان را از دیگران بالاتر نمی‌دانند و هیچ‌‌گاه خودشان را چیزی فرض نمی‌کنند."

این استاد اخلاق تصریح کرد: اینکه زندگی گروه‌های مرجع می‌تواند، فردی را به دین نزدیک یا از دین خارج کند، باید بیشتر مراقب زبان، قلب و عمل‌تان باشید، از گروه‌هایی مثل روحانیت یا شما که در حکومت دخالت دارید، توقع بیشتری است که مراقبت کنید.

آیت‌الله استادی اضافه کرد: اگر می‌خواهید کسی شیعه، مسلمان و متدین شود، با عمل‌تان این کار را بکنید، گروه‌های خاص در جامعه می‌توانند با عمل‌شان به گرایش انسان‌ها به دین و انقلاب کمک کنند، اما اگر عمل‌شان درست نباشد، ممکن است مردم از انقلاب و اصل دین فاصله بگیرند؛ ما در چنین موقعیتی هستیم که رفتار، عمل و زندگی‌مان می‌تواند برای دیگران تعیین‌کننده باشد، بنابراین باید بیش از دیگران مراقب باشیم.

وی خطاب به نمایندگان مجلس، گفت: روز قیامت زمین و زمان شهادت می‌دهند که آقایان چه مواضعی داشتند، چه رأیی دادند و چه صحبتی و کجا غفلت کردند و رأی ندادند.

امام جمعه سابق قم با طرح این سؤال که آیا احتمال می‌دهید مسلمانی کاری کند که به قرآن لطمه بخورد؟، اظهار داشت: در مورد قضات گفته شده که آنها لبه جهنم نشسته‌اند و اگر لغزش پیدا کنند، جهنمی خواهند بود، این برای همه است.

آیت‌الله استادی تأکید کرد: گروه‌هایی که سمت‌هایی دارند، مملکت را اداره می‌کنند، یا قوای سه‌گانه ممکن است، موضع‌گیری‌ها و حرف زدن‌شان کمکی به محو قرآن کند، یا موضعی بگیرند که با قرآن نسازد، لذا باید در این باره بیشتر مراقبت کنند.

این استاد اخلاق در پایان خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) فرمودند با عمل‌تان ما را به مردم معرفی کنید و مردم را به طرف ما گرایش دهید، ما می‌توانیم با عمل‌مان مردم را به سمت انقلاب و نظام بیاوریم یا خدایی ناکرده ممکن است با عمل خود بی‌اعتمادی، مشکل و اختلاف ایجاد کنیم و مردم به جای اینکه روز به روز به نظام اسلامی بیشتر اعتقاد پیدا کنند، برعکس از انقلاب دلسرد شوند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.