حضور رئیسی در جمع عشایر دشت مغان/ دولت باید برای آبادانی منطقه تلاش کند
سیدابراهیم رییسی در جریان سفر به استان اردبیل و بازدید از دشت مغان، با عشایری که در مسیر بودند، دیدار کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، «سیدابراهیم رییسی» که از صبح امروز (جمعه) به اردبیل سفر کرده است، با جمعی از عشایر دشت مغان دیدار کرد.

رییس جمهوری پس از شنیدن مشکلات و دغدغه‌های مردم، اظهار کرد: دشت مغان دارای نعمت‌هایی از جمله آب‌ و زمین حاصلخیز است و مردان و زنان این منطقه با اراده خودشان و با دستان پینه بسته در زمین‌های کشاورزی تولید می‌کنند.

رییسی افزود: شما مشکلاتی دارید، یکی از مشکلات اراضی است که باید به افراد صاحب حق برسد که بخشی از کار انجام شده و بخشی دیگر نیز باید انجام شود. مشکل دیگر، آب است که من از پروژه آبرسانی بازدید داشتم. بخش‌های مختلف این پروژه با پیشرفت ۷۶ و ۹۰ درصد همراه بوده است.

وی گفت: در مجموع اگر همتی از سوی استاندار، وزارت نیرو و مسئولان منطقه انجام شود، آب بزودی وضعیت منطقه را متحول می‌کند که این کار هم شدنی است.

رییس جمهوری در پایان گفت: نامه‌های شخصی خود را تحویل بدهید تا بعد پیگیری، نتیجه به شما اعلام خواهد شد.

رییسی پس از دریافت گزارش از مسئولان پروژه، استاندار، نمایندگان استان با اشاره به لزوم تشکیل سریعتر این پروژه، اظهار کرد: اگر در تکمیل این پروژه تاخیر شود، این تاسیسات از بین می‌رود.

وی افزود: با فروش اموال مازاد دولت در استان و بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، باید اعتبارات تامین شده تا هرچه سریعتر این پروژه تکمیل شود.

رییس دولت سیزدهم امروز همچنین بعد از دریافت گزارش مسئولان کشت و صنعت مغان، گفت: استاندار طرح توسعه این شرکت را قطعی کند تا کشت و صنعت مغان از درآمد بیشتری برخوردار شده و همچنین از اعتبارات استفاده کند و بیکاری را در منطقه از بین ببرد.

رییسی تصریح کرد: شرکت کشت و صنعت مغان در این منطقه مسئولیت اجتماعی دارد و باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: موظف هستیم تا جایی که امکانات کشش دارد نسبت به توسعه منطقه و اشتغال تلاش کنیم. توجیهی برای کُند کردن توسعه وجود ندارد. دولت باید برای آبادانی منطقه تلاش کند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )