روحانی: آمریکا‌یی‌ها از طرق مختلف پیغام مذاکره می‌فرستند
رئیس‌جمهور گفت: آمریکایی‌‌ها از یک طرف ملت ایران را تحت فشار قرار می‌دهند و از طرف دیگر از طرق مختلف پیغام مذاکره می‌فرستند.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در چهاردهمین جشنواره ملی شهید رجایی با گرامیداشت هفدهم شهریورماه، این روز را روز ایثار، فداکاری و ایستادگی مردم توصیف کرد و گفت: در این روز همه مردم فداکاری به خرج دادند و روزهای اولیه ماه شوال سال ۱۳۵۷ در حافظه تاریخی مردم ثبت شده است و اگر آن روزهای ایستادگی، مقاومت و ایثار مردم نبود، بدون تردید هدف بلند ملت ایران در دستیابی به استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت امکان‌پذیر نمی‌شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای دستیابی به اهداف بلند در زندگی باید بهای آن پرداخته شود، اظهار داشت: ملتی نمی‌تواند از گردنه‌های صعب و دشوار عبور کرده و به هدف بلند ملی خود نایل شود مگر آنکه آن ملت بهای آن را پرداخت کند و این چیزی است که تاریخ در زندگی انبیاء هم آن را به ما گوشزد می‌کند و پیروزی ملت‌های بزرگ در طول تاریخ نیز همواره چنین بوده است.

روحانی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس روزهای شیرین و همچنین روزهای سخت و دشواری را شاهد بودیم، گفت: در خرداد سال ۶۱ پیروزی بزرگ رزمندگان در آزادی خرمشهر و آن شادمانی عمومی رقم خورد، اما بعد از آن شاید به فاصله یک ماه در علمیات رمضان و پس از آن در والفجر مقدماتی و نیز والفجر یک، دچار مشکل شدیم ولی در زمستان سال ۶۲ عملیات موفق و مهم خیبر را رقم زدیم که به فتح جزایر مجنون منتهی شد.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: بعد از عملیات خیبر بار دیگر دچار مشکل شدیم و فشار زیادی به رزمندگان وارد گردید و همه امیدمان این بود که در عملیات بعد اوضاع موجود را جبران کنیم، اما در این عملیات هم موفقیت ما ناقص بود به گونه‌ای که امام راحل دلداری داده و در مقابل واژه شکست از عدم الفتح استفاده کردند.

روحانی تصریح کرد: وقتی در یک ماه و یا حتی یک سال دچار سختی و مشکلات شدیم و راه سختی پیش روی ما قرار گرفت نمی‌توان از اهداف خود عقب‌نشینی کرده و امیدمان متزلزل شود و باید قبول کنیم که زندگی با فراز و نشیب مواجه است. همچنان که در جریان نهضت اسلامی هم روزهای سخت و تاریکی داشتیم اما در نهایت به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی منتهی گردید.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود شهیدان رجایی و باهنر را بهترین الگو و اسوه توصیف کرد و اظهار داشت: این شهیدان بزرگوار مخصوص شهید رجایی، روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشتند. در سال ۵۹ اگر چه شهید رجایی نخست وزیر بود، اما از طرفی با مشکلاتی در درون دستگاه اجرایی مواجه بود. از طرفی در داخل نیروهای مسلح و از طرف دیگر با مشکلات جنگ تحمیلی و نیز با کشتار مردم در کوچه و خیابان از طرف گروهک‌های ضدانقلاب مواجه بود.

روحانی خاطرنشان کرد: به رغم مشکلاتی که در آن دوران با آن مواجه بودیم و هر روز عزیزی را از دست می‌دادیم، مردم نه تنها دچار ترس نشده و عقب‌نشینی نکردند، بلکه با روحیه قوی ایستادگی کرده و از آن شرایط عبور کردیم.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران در برابر سخت‌ترین شرایط عقب‌نشینی نکرده است، اظهارداشت: روز آزمایش بزرگ ملی است؛ کسی فکر نکند با علیه دولت سخن گفتن محبوب می شود و مردم به افراد غیور احترام می کنند نه کسانی که هنگام رویارویی پشت دولت را خالی می کنند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: مگر ملت ایران ملتی است که در برابر فشار یک گروه حاکم جدید در کاخ سفید که خودشان هم نمی‌دانند چه می‌گویند و چه کار می‌کنند و با همه درگیر هستند، دچار هراس می‌شوند؟

روحانی اضافه کرد: گروه جدیدی که در کاخ سفید مستقر شدند نه تنها با نظام جمهوری اسلامی ایران بلکه با دوستان قدیمی و سنتی‌شان و با کشورهایی که با آنها روابط اقتصادی بالا دارند، نیز دچار درگیری هستند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: آنها از یک طرف ملت ایران را تحت فشار قرار می‌دهند و از طرف دیگر از طرق مختلف پیغام مذاکره می‌فرستند در این شرایط قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا دم خروس را؟ پیغام و نرمش در پیام‌تان را ببینیم یا عمل ددمنشانه‌تان را ملاک قرار دهیم؟

خبر تکمیل می شود...

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.