اختصاص ۳۰۰۰ دوز واکسن اسپوتنیک به دانشگاه علوم پزشکی مشهد
رئیس گروه پیشگیری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ۱۰۰ هزار دوز واکسن روسی وارد شده به کشور حدود ۳۰۰۰ دوز مخصوص دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

زهرا نهبندانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص محموله جدید واکسن روسی«اسپوتنیک وی»، اظهار کرد: حدود ۱۰۰ هزار دوز از این واکسن وارد کشور شده است. حدود ۱۰ هزار دوز واکسن روسی سهمیه قطب دانشگاه مشهد و ۳۰۰۰ دوز مخصوص دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی در خصوص واکسن کووایران برکت، بیان کرد: در پروژه مطالعاتی فاز ۳ کارآزمایی واکسن کووایران برکت، ۶ دانشگاه کاندیدا شدند که مجموعه باید ۲۰ هزار نفر را واکسینه کنند. در ابتدا این واکسن شامل کسانی است که در سامانه آی گپ یا سامانه ۴۰۳۰ ثبت‌نام کرده‌اند. دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بین افرادی که داوطلب شدند ۳۵۰۰ نفر را انتخاب کرده است. حدود ۳۰۰۰ دوز از واکسن برکت سهمیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد است. واکسن ایرانی در این هفته توانسته تایید اضطراری خود را از وزرات بهداشت برای تزریق عمومی را دریافت کند.

نهبندانی بیان کرد: پنج مرکز منتخب تزریق واکسن برکت که افراد جهت دریافت این واکسن می‌توانند مراجعه کنند، شامل مرکز جامع خدمات و سلامت اباعبدالله حسین(ع)، مرکز جامع خدمات و سلامت چهارده معصوم، مرکز جامع خدمات و سلامت شهید مطهری، مرکز جامع خدمات و سلامت شهری شهید رجایی و مرکز واکسیناسیون تجمعی مجتمع تجاری مهر است.

عوامل اجرایی ستاد انتخابات در اولویت دریافت واکسن‌

نهبندانی گفت: اولویت دریافت واکسن روسی و ایرانی برای عوامل اجرایی ستاد انتخابات است و بعد از آن شامل گروه‌های سنی تعیین شده است که براساس سهمیه افراد فراخوان می‌شوند. افزایش فاصله بین نوبت‌های اول و دوم یا دوم و سوم واکسن مشکلی در اثر بخشی واکسن‌ها ایجاد نمی‌کند.افرادی که نوبت دوم واکسن آن‌ها فرا رسیده و هنوز واکسن دریافت نکردند، نگران نباشند. وزارتخانه تعهد کرده است تا هفته آینده واکسن مورد نیاز را وارد خواهد کرد. این تاخیر مشکلی در ایمن‌زایی و اثر بخشی واکسن ایجاد نخواهد کرد.

وی در خصوص وضعیت واکسیناسیون در خراسان رضوی، گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطابق با سایر دانشگاه کشور براساس سند ملی واکسیناسیون ابلاغی از وزارت بهداشت اقدامات خود را در خصوص واکسیناسیون کووید۱۹ انجام داد. دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطابق سند ملی واکسیناسیون، واکسیناسیون در فازهای مختلف را طبق گروه‌بندی سنی انجام شد. فاز یک براساس اولویت شامل پرسنل بخش درمان که در بخش‌ بیماران کرونا کار می‌کنند، پرسنل بهداشت و درمان، مراکز نگهداری از سالمندان که شامل سالمندان و پرسنل آن مرکز، پرسنل آرامستان‌ها، پاکبانان و جانبازان بالای ۷۰ درصد بود.

رئیس گروه پیشگیری دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: تعداد ۲۵۰۰ نفر از پاکبانان، ۱۳۳۰ نفر سالمندان مراکزبهزیستی، ۱۴۵۰ نفر از جانبازان بالای ۷۰ درصد ، ۴۰۰۰ نفر از معلولان بالای ۶۰ درصد،در بخش بهداشت ۷۰۰۰ نفر، در بخش درمان ۵۰ هزار نفر و حدود ۳۰۰ نفر از پرسنل آرامستان‌ها در سراسر استان خراسان رضوی در فاز اول واکسن دریافت کردند.

نهبندانی عنوان کرد: فاز دوم که از اوایل خرداد آغاز شد بیشتر شامل گروه‌های بالای ۸۰ سال، ۷۹ تا ۷۰ و ۷۴ تا ۷۰ سال بود. جمعیت بالای ۸۰ سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد حدود ۶۲ هزار ۲۴۲ نفر بودند که از این تعداد حدود ۴۲ هزار نفر واکسینه شدند و در این گروه سنی پوشش ۶۷ درصد داشته‌ایم. جمعیت ۷۹ تا ۷۰ سال ۵۲ هزار و ۷۹۰ نفر که ۳۷ هزار نفر واکسن دریافت کردند و پوشش واکسیناسیون این افراد ۶۹ درصد بود. جمعیت ۷۴ تا ۷۰ سال ۶۷ هزار و ۲۰۹ نفر هستند که ۴۲ هزار نفر واکسینه شدند و پوشش واکسینه این افراد ۶۲ درصدی بوده است.

رئیس گروه پیشگیری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با توجه به اینکه آمار مرگ و میر در این گروه سنی‌ها بیشتر است مراکز ما همچنان فعال هستند و واکسیناسیون انجام می‌شود تا پوشش واکسینه افراد را به ۹۰ درصد برسانیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.