گلرو: نمایندگان مجلس سؤالات مردم را از رئیس‌جمهور بپرسند
دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به طرح سوال نمایندگان از رئیس‌جمهور گفت: نمایندگان مجلس سؤالات مردم را از رئیس‌جمهور بپرسند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمدرضا گلرو مفرد دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست خبری این اتحادیه دانشجویی با بیان اینکه در آستان چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم و این مسئله از دو جهت اهمیت دارد، گفت: یکی اینکه انقلاب بعد از چهل سال به بلوغ رسیده و وقت آن است که به ارائه عملکرد خود بپردازد و کارنامه خود را ارائه کند تا کارآمدی‌اش قضاوت شود.

وی افزود: اهمیت چهلمین سالگرد انقلاب از طرفی هم از این جهت اهمیت پیدا می‌کند که هجوم دشمنان برای ناکارآمد نشان دادن انقلاب اسلامی را شاهدیم، به طوری که "جان‌بولتن" صراحتا گفته نباید انقلاب به جشن چهل سالگی‌اش برسد و برخی رسانه‌های معاند و مغرض نیز چنین خطی را دنبال می‌کنند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، در چهلمین سال انقلاب جمع‌بندی و قضاوتی دارد، تصریح کرد: ما در حوزه‌های مختلف سیاسی، آزادی، جمهوریت، کشاورزی، بهداشت و درمان، عدالت و برخی از حوزه‌های دیگر پیشرفت‌های شگفتی داشتیم و کارنامه درخشانی خواهیم داشت. هم‌اکنون در نقطه‌ای ایستادیم که باید بپرسیم آیا با همین تجربه‌ای که داریم مسیر را ادامه می‌دهیم؟ و با همین سیاست‌ها و الگوی حاکمان برای تحقق انقلاب تلاش می‌کنیم؟ یا اینکه لازم است در حرکت خود طرحی نو دراندازیم؟ که جواب ما این است که باید طرح نو را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل معتقد است ما در حکومت نیاز به نوگرایی داریم که این نوگرایی به معنای بازتعریف سیاست‌ها و رفتارهای حاکمان و کارگزاران در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی است، گفت: امسال معتقدیم باید نوگرایی در حکومت به صورت جدی در دستورکار قرار گیرد و به طور مصداقی، مسئولان به دو مسئله جوانگرایی و شفافیت بپردازند. به همین دلیل شعار نشست امسال اتحادیه، "نوگرایی در حکومت، جوانگرایی و شفافیت" انتخاب شده است.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در توضیح این مطلب گفت: مبارزه واقعی در فساد در گرو شفافیت است، ایجاد رقابت سالم، افزایش اعتمادعمومی به حکومت، کارآمدی بیشتر حاکمیت، اصلاح نظام مالیاتی و پرداخت یارانه‌ها و اداره صحیح منابع زمانی محقق می‌شود که شفافیت در کشور به وجود بیاید. نوگرایی در حکومت و مسئله شفافیت با مدیران پیر و محافظه‌کار به نتیجه نمی‌رسد و باید مسئله جوانگرایی را در مطالبات دانشجویی سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی با اشاره به شرایط فعلی کشور گفت: در شرایط فعلی، باید بازخوانی کنیم که کشور در چه شرایطی و با چه عواملی به اینجا رسیده است که ارزش پولی ما اینچنین کاهش یافته است. آقای ظریف در مصاحبه‌ای اعتراف کرده که نگاهش به آمریکا اشتباه بوده و سؤال ما این است که هزینه این اشتباه از جیب چه کسانی باید پرداخت بشود؟ آیا غیر از این است که مردم باید این هزینه را پرداخت کنند.

گلرو با بیان اینکه دولت به عنوان مقصر اصلی باید پاسخگوی مردم باشد، تصریح کرد: اگر به این مسئله پرداخته نشود، دوباره شاهد چنین اشتباهاتی خواهیم بود و در سال‌های آینده هم افرادی با شعارهای مشابه به عرصه انتخابات ورود خواهند. از مسئولان می‌خواهیم از ظرفیت جوانان استفاده کنند و یک سیاست بومی را برای توسعه در کشور درنظر بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع طرح سوال از رئیس‌جمهور گفت:‌ اگرچه این اتفاق دیر رخ داد، ولی باز هم اتفاق خوبی است؛ البته برخی‌ها مانند معاون پارلمانی دولت این مسئله را غیرقانونی می‌دانند که چنین مواضعی خنده‌دار است. از نمایندگان مجلس می‌خواهیم سوالات مردم را از رئیس‌جمهور بپرسند و تا حل مشکل آن را پیگیری کنند. انتظار ما از دولت نیز این است که تغییرات را شروع کرده و برای تغییرات منتظر مجلس نباشد و از تغییرات نترسد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.