روایت طلایی‌نیک از حضور وزیردفاع در مجلس: "سامانه موشکی باور ۳۷۳ در مرحله تست قرار دارد"
معاون پارلمانی وزارت دفاع با اشاره به اظهارات وزیر دفاع در مجلس گفت: وزیر دفاع در این جلسه اعلام کردند "سامانه موشکی باور ۳۷۳ در مرحله تست قرار دارد."

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سردار مرتضی طلایی نیک معاون پارلمانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه جلسه علنی امروز دوشنبه (۲۹ مرداد ) پارلمان و در یک نشست خبری به جزئیات نشست غیرعلنی مجلس با حضور وزیر دفاع اشاره کرد و گفت: در این جلسه امیرحاتمی تأکید کرد که با توجه به شرایطی که منطقه و جهان در آن قرار گرفته است و مقام معظم رهبری نیز بر پیچ تاریخی تأکید کردند، وزارت دفاع آثار و تحولات این پیچ تاریخی را در جهان پایش می‌کند.

وی افزود: امیرحاتمی در جلسه غیرعلنی اعلام کرد وزارت دفاع با توجه به تحولاتی که در منطقه پیرامونی ایران در راستای پیچ تاریخی انجام می‌شود، این تحولات را در بخش دفاعی مورد پایش قرار می‌دهد.

طلایی نیک به بخش دیگری از سخنان امیرحاتمی در این جلسه اشاره کرد و گفت: وزیر دفاع در ادامه گفت که روند تحولات منطقه در سال‌های اخیر به گونه‌ای بوده که چالش‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای افزایش یافته، به همین نسبت نیروهای مسلح توانسته‌اند با ارتقای قدرت دفاعی به مولفه‌های بازدارندگی دست یابند.

سردار طلایی نیک اضافه کرد: امیرحاتمی همچنین اعلام کرد با وجود ایران‌هراسی که از سوی دشمنان مطرح می‌شود، تهدید نظامی را علیه ایران شاهد نیستیم که این موضوع به قدرت دفاعی و بازدارندگی ایران برمی‌گردد. به طوری که مولفه دفاعی توانسته است قدرت بازدارندگی را در سطحی فراتر از جریانات مداخله گر منطقه قرار دهد.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع در یک سال گذشته با ۱۰ کشور منطقه‌ای و مطرح جهانی همکاری‌ها و تعاملات دیپلماسی را ارتقا داده است، اظهار داشت: وزیر دفاع در جلسه غیرعلنی مجلس گفت که اولویت وزارت دفاع در دیپلماسی دفاعی کشورهای همسایه و منطقه و به ویژه کشورهای اسلامی است که روند رو به رشدی را در تحکیم مناسبات شاهد هستیم.

معاون پارلمانی وزارت دفاع اضافه کرد: وزیر دفاع در این جلسه به بخشی از دستاوردهای دفاعی ایران اشاره کرد و گفت که سامانه موشکی باور ۳۷۳ فراتر از سامانه اس ۳۰۰ است و در مرحله تست قرار دارد. این سامانه در صنعت دفاعی قابلیت فنی و تولیدی بسیار بالاتری نسبت به سامانه اس ۳۰۰ خواهد داشت و بعد از تست نهایی عملیاتی می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.