گفتگو|رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی: عده‌ای خاص نبض ارزی کشور را مدیریت می‌کنند
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس معتقد است عده‌ای خاص نبض ارزی کشور را مدیریت می‌کنند.

امیر خجسته رئیس فراکسیون مبازره با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نوسانات اخیر بازار ارز، گفت: بازار ارز امروز افسارگسیخته و رها شده و دست‌های پشت پرده با کنترل قیمت ارز نبض ارزی کشور را مدیریت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بانک مرکزی درباره نحوه اجرای بسته ارزی به مجلس گزارش می‌دهد

وی با اشاره به اینکه گفته می‌شود نرخ ارز در خیابان فردوسی و چهار راه استانبول مدیریت می شود، اشتباه است، ادامه داد: بازار ارز توسط یک ستاد مافیایی فرماندهی و مدیریت می شود و سیاست‌گذاری‌ها بیشتر در داخل‌، بازار را تحت امر خود قرار داده است.

نماینده مردم همدان و فامنین با بیان اینکه بیش از یک هفته از رونمایی بسته جدید ارزی بانک مرکزی می گذرد، اظهار داشت: بازار ثانویه فاز جدیدی است و بدون عرضه منجر به بالا رفتن قیمت‌های می شود. در بازار ثانویه نیز چون مدیریت مناسبی بر روی آن صورت نگرفته همچنان تاثیر مثبتی روی قیمت ارز نداشته و این فرمول مدیریتی، ارزش پول ملی را همچنان نتوانسته به جایگاه قبلی برگرداند و تثبیت کند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با تاکید براینکه مسئولین تخصصی و اقتصادی کشور بایستی برای کنترل بازار و مهار تورم ورود پیدا کنند، افزود: مشاهدات میدانی امروز از بازار ارز نشان از تداوم سکون و خاموش بودن تابلوی صرافی‌ها دارد که این روند قطعاً تولید داخلی را با مشکل مواجهه می‌کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.