لرستان پرریسک‌ترین استان به لحاظ کرونا است
استاندار لرستان گفت: همسایگی با خوزستان و شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در این استان لزوم مراقبت‌ها را افزایش می‌دهد.

سید موسی خادمی در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، اظهار کرد: طبق مدل‌های ارزیابی، لرستان تاکنون عملکرد موفقی در زمینه مقابله با کرونا داشته است که باید کمک کنیم این روند ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اعلام دانشگاه علوم پزشکی وجود ویروس جهش یافته انگلیسی در استان قطعی است و تاکنون دو نفر کرونای مثبت در این رابطه مشاهده شده که ضرورت دارد مراقبت‌ها را افزایش دهیم.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: پر ریسک‌ترین استان در همسایگی خوزستان، به لحاظ تحلیلی لرستان است که باید سختگیری‌های لازم در برقراری ارتباط‌ها انجام شود.

خادمی اضافه کرد: فرمانداری‌ها، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط، مبادی ورودی استان خوزستان را به‌خصوص در رابطه با ورود خودروهای غیربومی و کوچ پیاده عشایر با دقت کنترل کنند.

وی بیان کرد: طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، فقط در مناطق نارنجی و قرمز کشور ممنوعیت سفر به‌خصوص در ایام نوروز برقرار خواهد بود اما در لرستان نیز به دلیل پیشگیری از افزایش شیوع کرونا هیچ‌گونه خدماتی به مسافران ارائه نخواهد شد.

استاندار لرستان ادامه داد: از مردم می‌خواهیم مراسم چهارشنبه‌سوری و سنت پنجشنبه آخر سال را با توجه به ممنوعیت‌ها در آرامستان‌های استان برگزار نکنند تا از این طریق به هم‌استانی‌ها آسیبی وارد نشود.

خادمی ضمن تقدیر از زحمات اعضای ستاد مقابله با کرونا و کادر درمان استان، افزود: با توجه به مشاهده شدن علائم وجود ویروس جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی در استان، از مردم می‌خواهیم بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اهتمام ویژه داشته باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.