نگذاریم حساس‌ترین پایه تحصیلی لطمه بخورد
مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: از مصادیق اقتصاد مقاومتی این است که نگذاریم حساس‌ترین پایه تحصیلی لطمه بخورد.

علیرضا نخعی در گفتمان هفتگی با خانواده بزرگ فرهنگیان لرستان که در خصوص برنامه نظارتی اطلس یادگیری و بازگشایی محدود مدارس در بستر شبکه شاد برگزار شد، با تأکید بر اینکه ما فقط وظیفه آموزش نداریم و وظیفه ما تربیت نسل آینده است، اظهار کرد: تربیت، نه فقط افزایش محفوظات و دانش، بلکه حاصل کنش و واکنش‌های اجتماعی، ایفای نقش در گروه، تعامل حضوری و تمرین است.

وی بر توجه به نیازهای روحی و روانی دانش آموزان تأکید کرد و افزود: به تبع اندیشه مدیران مدارس، معلمان هم مراقب باشند به‌سلامت روحی – روانی دانش آموزان در ایام خانه‌نشینی ناشی از کرونا لطمه‌ای وارد نشود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان خاطرنشان کرد: معلم است که می‌تواند در خلال آموزش غیرحضوری در برنامه شاد، با ابتکار عمل و فعالیت جانبی و مفرح در کنار موضوع درسی به نشاط دانش آموزان کمک کند.

نخعی با بیان اینکه در این شرایط نمی‌توانیم از اهداف تعلیم و تربیت غفلت کنیم، اضافه کرد: مدیران با هوشمندی، دقت نظر و طرح درست مسئله، خانواده‌ها را آگاه کنند که بازگشایی برای گروهی است که یا از فضای مجازی بهره نبرده‌اند، یا تجربه‌ای از آموزش ندارند و یا دانش آموزان هنرستانی هستند که باید با دست ورزی، کار عملی را درک کنند.

وی با تأکید بر اینکه با امکانات موجود، همه اقدامات برای ایمن‌سازی محیط انجام گرفته، بیان کرد: برگزاری کلاس‌ها باید با مراقبت و نظارت به صورتی باشد که دانش آموزان در قالب گروه‌های حداکثر ۱۰ نفره با رعایت فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی و ساعت برگزاری کلاس‌ها نباید بیشتر از نیم ساعت باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان از مدیران خواست تا با بهره‌گیری خردمندانه و نیکو از تفویض اختیار به شورای مدرسه از خانواده‌ها رفع نگرانی کنند و تلاش کنند خلا آموزشی و پرورشی در حساس‌ترین پایه و محروم‌ترین مناطق استان ایجاد نشود.

نخعی ابراز امیدواری کرد: با رعایت همه ملاحظات سعی شود با برنامه‌ریزی برای گروه‌های هدف آسیب‌پذیر از نظر آموزشی، بار دیگر برگی بر افتخارات معلمان افزوده شود تا قابلیت، کفایت و جایگاه رفیع آموزش‌وپرورش را در جامعه به منصه ظهور برسانیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.