نایب رئیس کمیسیون بهداشت: تخصیص ۳۰۰ میلیون یورو برای تامین دارو/ این میزان ارز "راضی‌کننده" نیست
نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس معتقد است: میزان تخصیص ارز برای تامین اقلام پزشکی در ۴ ماه گذشته راضی کننده نبوده است.

محمد نعیم امینی‌فر نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تامین دارو در زمان اعمال تحریم‌ها ضد کشورمان، گفت:در حال حاضر سالیانه ۳ میلیارد دلار برای تامین اقلام ضروری پزشکی در کشور نیاز داریم.

بیشتر بخوانید:

کمیته پیگیری مشکلات طرح تحول سلامت تشکیل شود

وی با بیان اینکه تخصیص ارز در چهار ماه گذشته برای تامین اقلام پزشکی و دارویی چندان راضی کننده نبوده است، ادامه داد: البته ۹۰ درصد نیاز دارویی کشور در داخل تولید می‌شود، اما درصد قابل توجه‌ای از مواد اولیه این تولیدات داخلی از خارج تامین می‌شود.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس تصریح کرد:۵ تا ۷ درصد از داروهایی که تولید می‌شود از نظر ارزی مبلغ قابل توجه‌ای را شامل می‌شود که ۴۰ درصد از ارزش دارویی کشور را در سال باید برای آنها در نظر بگیریم چون آنها داروهای حیاتی هستند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه مواد اولیه دارویی را باید قبل از اعمال تحریم‌ها تهیه کنیم، اظهار داشت: اعضای کمیسیون بهداشت نیز برخی نگرانی‌ها درباره تامین داروها و مواد اولیه در زمان اعمال تحریم‌ها را دارند که در همین زمینه جلسه‌ای اعضای هیئت‌رئیسه کمیسیون با وزیر بهداشت داشتند.

امینی‌فر از برگزاری مجدد اعضای کمیسیون با وزیر بهداشت در روزهای آینده برای این موضوع خبر داد و گفت: باید تضمین‌های لازم برای تخصیص ارز به تجهیزات پزشکی و دارویی داده شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به سوالی درباره اینکه دولت برای واردات اولیه دارو در چند ماه گذشته چه میزان ارز تخصیص داده است، گفت: تا دو هفته گذشته که بنده اطلاع دارم حدود ۳۰۰ میلیون یورو به این موضوع اختصاص داده شده که این مقدار کافی نیست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.