توسعه الگوریتم‌های جدید یادگیری عمیق برای شناسایی کووید-۱۹
دکتر "مری آن هارتلی" (Mary-Anne Hartley) از مؤسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان و تیمش با استفاده از هوش مصنوعی (AI) الگوریتم‌های جدیدی را برای شناسایی الگوهای کووید-۱۹ در تصاویر ریه و صداهای نفس ایجاد کرده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، الگوریتم‌هایی موسوم به "DeepChest" و" DeepBreath" می‌توانند ویروس کرونا جدید را به طور دقیق در بیماران تشخیص دهند و شدت بیماری آنها پس از ابتلا را نیز پیش بینی کنند.

پروفسور "مارتین جگی" (Martin Jaggi) گفت: ما الگوریتم‌های جدید یادگیری عمیق "DeepChest " را با استفاده از تصاویر فراصوت ریه و "DeepBreath" را با استفاده از صداهای تنفس حاصل از استتوسکوپ گوشی پزشکی توسعه داده ایم .این ابزار هوش مصنوعی به ما کمک می‌کند تا الگوهای پیچیده را بهتر درک کنیم.

دکتر هارتلی گفت: هنوز کارهای زیادی برای انجام وجود دارد. ما در حال اصلاح و اعتبارسنجی الگوریتم‌ها هستیم.ما می‌خواهیم ابزارهای قابل اعتمادی بسازیم که همه افراد بتوانند از آن استفاده کنند.همچنین در حال کار برای توسعه برنامه‌ای هستیم که به این الگوریتم‌های پیچیده یادگیری عمیق اجازه می‌دهد تا در تلفن‌های همراه حتی در دورترین مناطق کار کند.

دانشمندان در حال تلاش هستند تا داده‌های بیشتری جمع آوری کنند. ذات الریه که هر ساله جان بیش از یک میلیون کودک را می‌گیرد، یکی از مهمترین دلایل مرگ کودکان زیر پنج سال است.

آنها در حال حاضر بر روی گسترش این مدل‌ها برای تشخیص بین ذات الریه ویروسی و باکتریایی با امید به کاهش شدید استفاده از آنتی بیوتیک کار می‌کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.