وزیرعلوم درباره بازرسی‌های آژانس از دانشگاه‌ها به مجلس توضیح دهد
عضو کمیسیون آموزش مجلس از حضور وزیرعلوم در کمیسیون متبوعش برای ارائه توضیحات درباره حضور بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در برخی دانشگاه‌های کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای‌اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، از دعوت کمیسیون آموزش مجلس از وزیر علوم برای ادای توضیحات درباره حضور بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در برخی دانشگاه‌های کشور خبر داد و اظهار داشت: به زودی از وزیرعلوم برای حضور در کمیسیون آموزش و ارائه توضیحات درباره حضور بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در برخی دانشگاه‌های دعوت می‌کنیم.

وی افزود: اینکه وزیر محترم علوم گفتند این بازرسی‌ها اخیرا انجام نشده بدان معنا است که قبلا این کار صورت گرفته است، و ایشان باید در این باره شفاف توضیح دهند که این بازدیدها با چه مجوزی انجام شده است.

سلیمی ادامه داد: اینگونه اقدامات امنیت ملی ما را مخدوش می‌کند و اگر ادامه داشته باشد دیگر هیچ جای امنی در کشور باقی نمی‌ماند. باید به سرعت جلوی این روند گرفته و پاسخ قاطعی هم به طرف مقابل داده شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه دانشمندان ما نباید در معرض دید دشمن قرار بگیرند، گفت: در دوره‌ای هم شاهد این بازرسی‌ها بودیم و این کار موجب شد تا اطلاعات دانشمندان ما در اختیار دشمن قرار بگیرد و تعدای از آنها به وسیله همین اطلاعات ترور شدند. هشدار می‌دهیم که ممکن این بازرسی‌ها هم موجب شود تا اتفاقات گذشته دوباره تکرار شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.