مردم درباره اعتراف‌گیری صدا و سیما چه می‌گویند؟
باز صدا و سیما حاشیه ساز شد و این‌بار اعتراف‌گیری‌هایش برای شاخ شکنی‌ها از اینستاگرام شد زبان‌زد خاص و عام و حالا کاربران خبرآنلاین نظرشان را درباره پخش مستند بیراهه می‌گویند.

به گزارش خبرآنلاین، « گریه می کند؛ می گوید نمیدانستم جرم است» اینها اعترافات دختر ۱۷ ساله ای بود که مقابل دوربین صدا و سیمانشسته و مجری از او سوال می پرسد؛ او هم بریدهبریده جواب می دهد؛ حالا صداوسیما معتقد است شاخ اینستاگرام را با این کار شکسته.اقدامی که واکنش‌های زیادی را از سیاسیون گرفته تا سلبریتی‌ها برانگیخت تا جایی کهغلامرضا کاتب از اعضای شورای نظارت بر صدا و سیما گفته است شکایت های متعددی ازصدا و سیما به این شورا رسیده است از جمله شکایت انجمن حمایت از حقوق کودکان؛ اوگفته است این اقدام صدا و سیما غیرقانونی و غیر اخلاقی بوده است او گفت: « در نشستشورای نظارت بر صدا و سیما حتما به قصور نیروی انتظامی به دلیل در اختیار گذاشتنجزییات اعترافات (م. ه) رسیدگی خواهد شد. بازجویی های ناجا اگر محرمانه باشد نبایددر اختیار صدا و سیما قرار می گرفت علاوه بر آن به اشتباه پلیس فتا نیز رسیدگیخواهد شد.» (اینجا)

صدا و سیما مجرم است

علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از دیگرافرادی بود که نسبت به این اقدام صدا و سیما واکنش نشان داد و آن را با اعترافاتسال ۸۸ قیاس کرد. مطهری صدا و سیما را مجرم می داند و می گوید: «پخش ایناعترافات در حالی که هنوز در دادگاه صالح حکمی دریافت نکرده است، بدون اجازه متهماز صداوسیما جرم دیگری است که این سازمان مرتکب شده است و البته صداوسیما یدطولایی در این رویه دارد. پخش صحنه‌هایی از زندگی خصوصی مرحوم سیدامامی فعال محیطزیست که متهم به جاسوسی بود یا پخش دادگاه‌های معترضان انتخابات سال ۸۸ در حالی که هنوز اتهام آنها ثابت نشده بود، مشتی از خروار است.»

وقتی کسی زیر بار نرفت

موضوع اعترافات مائده هژبری به ساعت نکشید که درفضای مجازی و حقیقی آنچنان بازتاب پیدا کرد که مسوولان صدا و سیما نه راه پس داشت ونه را پیش. برای همین کار مسوول روابط عمومی سازمان پیش قدم شد و توپ را به زمینقوه قضائیه و نیروی انتظامی انداخت. او گفت:« بر اساسصحبتی که با مسئولان ناجا داشتم برای این افراد حکم قضایی صادر شده و حتی مقامقضایی درخواست کرده است تا موضوع این افراد حتما رسانه‌ای شود.»

اما این موضوع هم از سوی نیروی انتظامیو هم از سوی قوه قضائیه تکذیب شد.

واکنش افکار عمومی به اعترافات

موضوع اعتراف گیری از مائده هژبری از سوی مردمنیز با واکنش های متفاوتی روبه رو شد اگر تنها به کامنت هایی که برای خبرهای مربوطبه این موضوع در خبرآنلاین منتشر شده است بخواهیم اشاره کنیم می بینیم بسیاری از کاربرانقائل به برخوردهای چندگانه و البته جانبدارانه صدا و سیما هستند. اکثر آنها پایمحاکمه اختلاسگران را میان کشیده اند و پرسیده اند چرا هیچگاه اعترافات آنها ازصدا و سیما پخش نشد.

برخی هم لب به طنازی باز کردند و با کنایه به مشکلات کشورگفته اند خدارو شکر که همه مشکلات اعم از تورم و رکود و دزدی حل شد چراکه عاملشمائده هژبری بود. برخی هم نوشته بودند اگر آن روز با ماموری که دختری را در خیابانکتک زد یا از روی سکو به پایین پرتاب کرد برخورد شده بود امروز کار به اعتراف گیرینمی رسید.

البته در میان کامنت‌هایی که تیغ تند انتقادش صدا و سیما، نیروی انتظامیو قوه قضائیه را نشانه رفته بود کامنت هایی هم بود که از تلاش برای جلب توجه فردبازداشت شده خبر می داد و می گفتند این اقدامی برای جلب فالور های بیشتر است. تعدادیهم گفته بودند رفتار مائده هژبری ناپسند بوده اما صدا و سیما حق پخش چنین برنامهای را نداشته است. فردی نوشته بود من اینستاگرام دارم اما این خانم را نمی شناختم که با این کار صدا و سیما مائده هژبری را شناختم.فردی هم نوشته بود: واقعاضربه ای که این اتفاق به اعتماد عمومی زد بیشتر بود یا حرفها و رفتارهای ترامپ؟؟؟

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.