واکنش یک نماینده مجلس به بازدید بازرسان آژانس اتمی از دانشگاه علم و صنعت
یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نسبت به بازدید بازرسان آژانس انرژی اتمی از آزمایشگاه دانشگاه علم و صنعت واکنش نشان داد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ضمن انتقاد از بازدید سرزده برخی از کارشناسان سازمان بین‌المللی انرژی اتمی از آزمایشگاه دانشگاه علم و صنعت، گفت: بازدید این کارشناسان به‌بهانه به‌کاربردن کلمه "سانتریفیوژ" در یک مقاله علمی از سوی یک دانشجو، امنیت علمی کشور را زیر سؤال برده؛ بنابراین وزیر علوم و مسئولان این وزارتخانه باید پاسخگوی این بازدید باشند.

بیشتر بخوانید:

درخواست ۱۶۰ نماینده از دولت درباره همکاری‌های ایران با آژانس بین‌المللی

وی با بیان اینکه مسئولان هیچ کشوری اجازه چنین بازدید‌هایی را به کارشناسان سازمان بین‌المللی انرژی اتمی نمی‌دهند، افزود: چنین بازدید‌هایی فراتر از تعهدات (NPT) و پادمان است.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر اینکه کارشناسان این سازمان با یک بهانه واهی از آزمایشگاه دانشگاه علم و صنعت بازدید کرده‌اند، تصریح کرد: دولت و دستگاه دپیلماسی کشور نباید در‌ این باره سکوت و منفعلانه عمل کنند، قطعاً در این باره باید پاسخ‌گو باشند.

نماینده مردم محلات در مجلس با تذکر اینکه "این بازدید‌ها مقدمات ترور دانشمندان هسته‌ای و غیرهسته‌ای ما را فراهم می‌کند"، اظهار داشت: کسانی که اجازه داده‌اند تا جاسوسان سازمان‌های بین‌المللی به‌طور سرزده از دانشگاه‌های کشور بازدید کنند، قطعاً در اقدامات تروریستی دشمنان شریک بوده و ملت آنها را نخواهد بخشید.

به گزارش تسنیم، گفته می‌شود که چندی پیش تعدادی از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بازدید محرمانه‌ و سرزده‌ای را از یکی از آزمایشگاه‌های دانشگاه علم و صنعت داشته‌اند که منتقدان معتقدند که به هیچ وجه در متن توافق‌نامه برجام پیش‌بینی نشده بود که به‌صورت سرزده و محرمانه از مراکز دانشگاهی، آن هم دانشکده‌هایی که ارتباطی با مسائل هسته‌ای ندارد، بازرسی صورت گیرد؛ البته جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت بازدید بازرسان آژانس از این دانشگاه را تکذیب کرده و گفته است که این بازدید صحت ندارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.