پیشنهاد راه اندازی پویش شادمانی رسول خدا در هفته وحدت
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری پیشنهاد راه اندازی پویش شادمانی رسول خدا در هفته وحدت را مطرح کرد.

آیت الله محمود محمدی عراقی عصر امروز(دهم آبان) در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته وحدت، اظهار کرد: نامگذاری فاصله بین ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به نام هفته وحدت از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران توانست دوگانگی سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) در بین اهل تسنن و اهل تشیع که می توانست منشا اختلاف شود را به فرصتی برای اتحاد تبدیل کند.

آیت‌الله محمدی عراقی با اشاره به متفاوت بودن هفته وحدت امسال، گفت: امسال شیوع کرونا نه فقط جشن های هفته وحدت را تاثیر قرار داده، بلکه مرگ جمعی از هموطنانمان در اثر کرونا شیرینی هفته وحدت را به کام همه تلخ کرده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به قرمز بودن وضعیت شش شهر استان کرمانشاه از حیث شیوع کرونا بنا به اعلام مسئولین استانی، گفت: شیوع بیماری باعث تداوم تعطیلی این شهرها شده و این تعطیلی ها می تواند خانواده هایی که کسب و کار آزاد دارند و شغلشان را به واسطه تعطیلی ها از دست داده اند را در مضیقه قرار دهد.

آیت‌الله محمدی عراقی سپس پیشنهاد راه اندازی پویش شادمانی رسول خدا را در هفته وحدت در کرمانشاه مطرح کرد و افزود: پیشنهاد می شود متمکنین جامعه از فرصت هفته وحدت امسال برای اجرای رزمایش مواسات با سه رویکرد تامین کمک هزینه تحصیل کودکان یتیم نیازمند، کمک به ازدواج جوانان نیازمند و تامین مایحتاج نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا استفاده کنند.

وی به خانواده هایی هم که تمکن مالی برای شرکت در این پویش ندارند پیشنهاد کرد، ختم ۱۴ هزار صلوات و پس از آن ختم حدیث کسا برای ریشه کن شدن کرونا از سر جهان داشته باشند.

وی در ادامه نقش رسانه‌ها را در مجاب کردن مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی پررنگ عنوان کرد و افزود: هم اکنون بیمارستانهای نیرو های مسلح هم به کمک بخش درمان آمده اند و در صورت بالا بودن آمار بستری ها احتمالا نیاز به ایجاد بیمارستان صحرایی خواهد بود که با توجه به اعلام نیاز استان به مخزن های بزرگ اکسیژن کار راه اندازی بیمارستان صحرایی سخت خواهد بود.

وی اشاره ای هم به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک برای جلوگیری از شیوع کرونا داشت و گفت: از نظر شرعی انسانها در قبال یکدیگر مسئولیت دارند، لذا اگر ماسک نزدن فردی باعث ابتلای دیگران به کرونا شود، نه فقط حق الناس شاملش می شود، بلکه ضامن بوده و باید دیه هم بپردازد.

آیت‌الله محمدی عراقی در ادامه در پاسخ به ادعای افرادی که کمبود ماسک را دلیل ماسک نزدن خود می دانند، گفت: بنا به گفته مسئولین استانی نه فقط در استان کمبود ماسک نداریم، بلکه به دلیل تولید بالا ماسک ها زیر قیمت مصوب عرضه می شوند و این خبر خوشی برای مردم استان است.

مکرون نمک بر زخم دوستداران پیامبر مهربانی پاشید

​​​ نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در ادامه اشاره ای هم به مواضع اخیر مکرون رئیس جمهور فرانسه نسبت به توهین به مقدسات مسلمانان و پیامبر اکرم(ص) داشت و گفت: آنچه در قضیه اخیر نمکی بر زخم دوستداران پیامبر مهربانی بود، واکنش مکرون به هتک حرمت نشریه شارلی ابدو و حمایت وی از اقدامات هتاکانه این نشریه به ادعای حمایت از آزادی بیان بود.

وی ادامه داد: آیا فرانسوی های آدم کش که فقط بیش از یک میلیون الجزایری را برای خلاصی از استعمار خود به کام مرگ فرو بردند تصور می کنند مردم دنیا آدمکشی های آنها را فراموش کرده اند که اینگونه خود را مدعی آزادی بیان می دانند.

آیت‌الله محمدی عراقی ادامه داد: این نوع هتاکی ها نشان از احساس خطر دشمنان اسلام از گسترش این دین آسمانی دارد، چون امروز دین دوم کشور فرانسه اسلام است و این موضوع برای سران این کشور پذیرفتنی نیست.

آیت‌الله محمدی عراقی تاکید کرد: پیام عدالت گستر اسلام می تواند قشرهای محروم عالم را متوجه این دین آسمانی کرده و سبب موج گرایش جهانیان به اسلام شود

مردم حق دارند گلایه مند باشند

​​​​​وی در پایان اشاره ای هم به مشکلات اقتصادی موجود و فشار روی دهک های پایین و متوسط جامعه داشت و گفت: مردم حق دارند گلایه مند باشند چون گرانی ها واقعا زیاد است، اما مردم بدانند مقام معظم رهبری مدام در جلسات خصوصی از مسئولین می خواهند که با کار مضاعف شرایط را برای زندگی مردم سهل کنند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )