تخصیص بودجه ۷۰ میلیارد تومانی به دانشگاه‌های‌ علوم پزشکی فارس
استاندار فارس از تخصیص ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای کمک به تجهیز دانشگاه‌های علوم پزشکی استان فارس توسط سازمان برنامه و بودجه خبر داد.

عنایت‌الله رحیمی شنبه ۱۰ آبان در جلسه ستاد استانی بیماری کرونای استان فارس، بر لزوم تشکیل قرارگاه کمک به کادر درمان تاکید و اضافه کرد: همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به یاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و کادر درمان هستند و نباید از هیچ گونه کمکی در زمینه تجهیزات و سایر موارد دریغ کرد.

وی خاطرنشان کرد: این آمادگی وجود دارد که بنا به درخواست علوم پزشکی نیروهای کمکی از دستگاه‌های اجرایی نیز به این مجموعه کمک کنند.

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای فارس از رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواست موضوع افزایش تخت‌های بیمارستانی از طریق همکاری با بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای را پیگیری کند تا از این طریق از فشار بر مرکز استان کاسته شود.

استاندار فارس همچنین از نتیجه بخش بودن پیگیری‌ها برای اختصاص بودجه به بخش درمان استان خبر داد و گفت: سازمان برنامه و بودجه تخصیص ۷۰۰ میلیارد ریال اعتباربرای کمک به تجهیزات دانشگاه‌های علوم پزشکی فارس را ابلاغ کرد و همچنین اعتبار مورد نیاز بیمارستانهای در دست احداث مصیری، مرودشت، فساو جهرم نیز ابلاغ شد که این موضوع گام موثری در جهت تقویت خدمت رسانی درمانی به مردم فارس خواهد بود.

رحیمی همچنین با اشاره به اختصاص تسهیلات برای مشاغل آسیب دیده از کرونا، به دستگاه‌های اجرایی مربوطه دستور داد از این محل به آرایشگاه‌های زنانه، ‌مردانه، باشگاه‌ها ‌و سالن‌های ورزشی، مهدهای کودک‌ و مدارس غیرانتفاعی که پس از شیوع بیماری کرونا فعالیت و درآمد آنها آسیب دیده است کمک شود.

وی از همه ارگان‌ها و سازمان‌ها و N.G.Oهای تخصصی همچون نظام مهندسی خواست از طریق ارسال پیامک با محتوای تهیه شده از سوی علوم پزشکی، اعضای خود را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ترغیب و تشویق کنند.

استاندار فارس درباره برگزاری جلسات اداری نیز تاکید کرد: این جلسات باید با حداقل افراد تشکیل شده و در صورت ضرورت حضور تعداد نفرات بیشتر در مکان باز برگزار شود.

رحیمی همچنین از تشدید بازرسی و نظارت‌ها و برخورد با کسانیکه سلامت مردم را به خطر می‌اندازند خبر داد و با بیان اینکه از ابتدای شیوع این بیماری بیش از ۴۰۰ هزار بازرسی در فارس انجام و منجر به تعطیلی بیش از ۶ هزار واحد متخلف و صدور اخطار برای بیش از ۱۰ هزار واحد متخلف صنفی دیگر شده است، این اقدامات را نشان دهنده جدیت ستاد مدیریت کرونای فارس در این زمینه دانست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.