دستیاران و رزیدنت ها خط مقدم درمان در دوران کرونا
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه دانشجویان دستیار و رزیدنت خط مقدم درمان در دوران شیوع کرونا بودند، گفت: در شرایط فعلی بار اصلی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، روی دوش این دستیاران و رزیدنت‌ها قرار دارد.

به گزارش ایسنا؛ دکتر سیماسادات لاری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری دوجانبه بین وزارت بهداشت و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: امیدوارم امضای این تفاهم‌نامه بتواند دستاوردهای فرهنگی خوبی برای دو نهاد به ارمغان آورد و بتوانیم در سایه آن در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها در بعد ملی و بین‌الملل، گام‌های مؤثری برداریم.

وی با اشاره به وجود ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی و تحصیل حدود ۲۴۰ هزار هزار دانشجو در این دانشگاه‌ها گفت: ما در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، تلاش کرده‌ایم با برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، المپیادهای ورزشی و علمی، فضای نشاط و شادابی را در میان دانشجویان علوم پزشکی تقویت کنیم. در واقع برگزاری این جشنواره‌ها و المپیادها و ایجاد یک فضای رقابتی در میان دانشجویان علوم پزشکی، باعث شده است که آنها علاوه بر کسب تحصیل علم، به فعالیت‌های فوق برنامه نیز بپردازند و جسم و روحشان متعالی شود.  لاری خاطرنشان کرد: دانشجویان علوم پزشکی به تناسب علاقه و توانمندی‌های خود، همه ساله در المپیادهای ورزش‌های قهرمانی و همگانی و نیز جشنواره‌های فرهنگی از جمله جشنواره «تیتر» و «سیمرغ »شرکت می‌کنند. همچنین ما تلاش کرده‌ایم دانشجویان علوم پزشکی را در طول سال تحصیلی، به صورت داوطلبانه و بر اساس علاقه به فعالیت در انجمن‌های ورزشی، کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی‌دانشجویی، نشریات دانشجویی و نیز فعالیت در قالب همتایاران سلامت‌روان و موضوع مشاوره، ترغیب و تشویق کنیم که خوشبختانه مشارکت و انگیزه آنها در این زمینه بالاست و این موضوع باعث افتخار است.

به گفته سخنگوی وزارت بهدتشت؛ دانشجویان ما با توجه به ظرفیت، دانش و توانمندی‌های خود در محیط دانشگاهی علاوه بر کسب علم و دانش، در نهادهای دانشجویی دانشگاه‌های خود مشغول به فعالیت هستند. به طور مثال برخی از دانشجویان با توجه به علاقه و توانمندی در کانون‌های مختلفی از جمله کانون‌های هلال احمر، موسیقی، خیریه، مذهبی و... فعالیت می‌کنند و برخی دیگر که علاقه و تخصص بیشتری نسبت به ورزش دارند، در انجمن‌های ورزشی مشغول به ارائه خدمت و فعالیت هستند و در راستای توسعه ورزش در دانشگاه‌ها، در قالب این انجمن‌ها، تلاش می‌کنند.

لاری تاکید کرد: به هرحال ما تلاش می‌کنیم دانشجویان علوم پزشکی به غیر از کسب تحصیل، با فعالیت در نهادهای دانشجویی و نیز شرکت در المپیادها، جشنواره‌ها و مسابقات مختلف فرهنگی ، با کارهای فرهنگی، علمی، ورزشی و هنری و... آشنا شوند و مسؤولیت پذیری و انجام فعالیت‌های اجتماعی در درون‌شان تقویت شود و این مهم یکی از رسالت‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت است.

به گزارش مفدا؛ وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا، باعث نشد که دانشجویان علوم پزشکی دست از فعالیت و تلاش در حوزه‌های مختلف فرهنگی، علمی، آموزشی و هنری بردارند، اظهار کرد: دانشجویان ما علی‌رغم شیوع ویروس کرونا، دست از فعالیت‌های مختلف برنداشتند و ما سعی کردیم بستری فراهم کنیم که دانشجویان علوم پزشکی در فضای مجازی، در مسابقات و جشنواره‌ها و المپیادهای ورزشی شرکت کنند. خوشبختانه دانشجویان نسل جدید، با فضای مجازی انس زیادی دارند و افتخار می‌کنیم که فعالیت‌های ما در این ایام، متوقف نشد.

معاون فرهنگی ودانشجویی وزارت بهداشت به تلاش دستیاران، دانشجویان و رزیدنت‌ها در مقابله با ویروس کرونا و حضور آنها در مراکز درمانی و بیمارستانها اشاره کرد و گفت: دستیاران، دانشجویان و رزیدنت‌ها به واقع سربازان خط مقدم جبهه سلامت هستند که در مسیر مبارزه با این ویروس منحوس از هیچ تلاشی دریغ نکردند و باید به این دانشجویان باغیرت و مسؤولیت‌پذیر افتخار کرد چرا که بار اصلی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، روی دوش این دستیاران و رزیدنت‌ها قرار دارد. اگر دانشگاه‌های غیر وزارت بهداشت تعطیل یا نیمه تعطیل و یا صرفا مجازی برگزار می‌شد باید با افتخار گفت دانشجویان، دستیاران و رزیدنت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در ایام شیوع کرونا فعالیت‌های خود را متوقف نکردند و علاوه بر تحصیل، در مسیر خدمت به بیماران کرونایی، تلاش مضاعفی از خود نشان دادند.  لاری به برگزاری المپیاد ورزش‌های همگانی به صورت مجازی در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: این المپیاد در رشته‌های مختلف در قالب یک رقابت ورزشی با حضور دانشجویان علوم پزشکی در حال برگزاری است و ما حتی در این ایام، فعالیت‌های ورزشی را متوقف نکردیم. دانشجویان علوم پزشکی در قالب این المپیادهای ورزش، فیلم‌های ورزشی خود را جهت داوری ارسال می‌کنند و داوری‌های این مسابقات به صورت مجزا برای دانشجویان دختر و پسر انجام می‌گیرد و در نهایت ما جوایزی به برگزیدگان این المپیاد اهداء می‌کنیم و بسیار خرسندیم که با برگزاری این المپیاد ورزشی، علاوه بر ایجاد فضای شور ونشاط در میان دانشجویان علوم پزشکی و حس رقابت سالم ، سبک زندگی دانشجویان را در ایام کرونا تغییر دادیم و آنها را نیز در این شرایط سخت، به ورزش و فعالیت‌های ورزشی ترغیب کردیم. وی از جشنواره بین‌المللی سیمرغ وزارت بهداشت به عنوان یکی از جشنواره‌های مهم معاونت فرهنگی و دانشجویی این وزارتخانه یاد کرد و گفت: ما سعی خواهیم کرد این جشنواره را در ایام شیوع کرونا به صورت مجازی به بهترین نحو ممکن برگزار کنیم. سال گذشته این جشنواره به صورت حضوری و فارغ از بیماری کرونا برگزار شد اما امسال شرایط فرق می‌کند و باید تلاش کنیم این جشنواره فرهنگی با کیفیت بهتری برگزار شود.

لاری افزود: امسال در جشنواره سیمرغ بخشی به عنوان بخش« سرزمین مادری» به مسابقات افزوده شده است که ویژه دانشجویان خارج از کشور است. ما باید تلاش کنیم ارتباط دانشجویان ایرانی خارج از کشور با فرهنگ اصیل ایرانی انقطاع نشود و یقینا برگزاری این جشنواره‌ها، گام بزرگی در راستای تحقق اهداف‌مان است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت؛ هدف از برگزاری جشنواره‌هایی مثل تیتر یا سیمرغ، پرورش دانشجویان چند بعدی است و باید بتوانیم روح و جسم دانشجویان خود را چه در داخل و چه در خارج از کشور با برگزاری این جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف تقویت کنیم و در این مسیر به کمک دانشجویان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیاز داریم. آنها می توانند راه را برای ما تسهیل کنند و ارتباط دانشجویان ایرانی خارج از کشور را با معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تقویت کرده و با معرفی این دانشجویان و حضور این عزیزان در جشنواره‌های مختلف، به توسعه فرهنگی در میان دانشجویان کمک کنند.  معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به پیش‌رو بودن جشنواره تیتر ۱۲(جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور) به میزبانی وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: سال گذشته وزارت علوم میزبان این رویداد فرهنگی بود و امسال این میزبانی برعهده وزارت بهداشت است و ما در تلاشیم این رویداد فرهنگی را در بالاترین کیفیت خود برگزار کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.