همراهان «سلمان فارسی» از کرونا جان سالم به در می‌برند؟
تهیه‌کننده سریال در حال ساخت «سلمان فارسی» با بیان اینکه همه عوامل این سریال تاریخی بیمه کرونا هستند، تاکید کرد که تمام پروتکل‌های بهداشتی در حین ساخت رعایت می‌شود و پزشک هم سر صحنه تصویربرداری حضور دارد.

در پی درگذشت کریم اکبری‌مبارکه ـ بازیگر پیشکسوت ـ بر اثر ابتلا به کرونا آن هم زمانی که او مشغول بازی در یک سریال تلویزیونی بود، زنگ خطری جدی برای پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی به صدا درآمد و در این میان قطعا حساسیت سریال‌های تاریخی و پربازیگر بیش از دیگر پروژه‌هاست.

در این راستا خبرنگار ایسنا در گفت‌وگویی با تهیه‌کننده پروژه تاریخی «سلمان فارسی»، سریالی که این روزها به کارگردانی داوود میرباقری در شهرک سینمایی نور در حال ساخت است، لزوم رعایت پروتکل‌ها و حتی توقف ساخت پروژه‌ها در شرایط اوج شیوع کرونا در کشور را جویا شده است.

حسین طاهری در ابتدای گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد که ساخت سریال «سلمان فارسی» با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارد و افزود: وضعیت سلامتی همه عوامل به صورت روزانه چک شده و اکثر عوامل پرونده‌ی پزشکی دارند. کار با دقت و نظارت مرکز بهداشت و درمان سازمان صداوسیما در تهران، شهرک های غزالی و نور و شاهرود پیش می‌رود. روزانه ۱۵۰۰ ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده بین عوامل توزیع می‌شود.

طاهری عنوان کرد: ساخت سریال «سلمان فارسی» با دقت خیلی زیاد ادامه دارد و پزشک مخصوص و بهداشت یار مقیم و ثابت سر صحنه حضور دارند.

علاوه بر این به گفته این تهیه‌کننده همه بازیگران و عوامل سریال بیمه کرونا هستند و شرایط به شدت کنترل می‌شود. رفت و آمدها توسط ماشین‌های مجزا انجام شده و پروتکلهای بهداشتی در جابه جایی ها رعایت می‌شود.

سریال «سلمان فارسی» از تولیدات مرکز سیما فیلم است که با نمایش ایران دوره ساسانی، بیزانس و حجاز به زندگی، زمانه و مهاجرت «سلمان فارسی» یار ایرانی پیامبر اسلام(ص) می‌پردازد. فیلم‌برداری این سریال از زمستان سال گذشته در کویر شهداد کرمان و جزیره قشم آغاز شده بود. با فراگیر شدن ویروس کرونا، لوکیشنهای داخلی مانند شاهرود و شهرک سینمایی نور، جایگزین لوکیشنهای خارجی در ترکیه شد و سرانجام فیلم‌برداری آن از دهم مرداد، از سر گرفته شد. بنا به‌پیش بینی‌های صورت گرفته فیلم‌برداری سریال «سلمان فارسی» حدوداً پنج سال طول می‌کشد و بازیگران ایرانی و خارجی از کشورهای یونان، مراکش، تونس و ... در آن بازی خواهند کرد. فرهاد اصلانی نقش تاجر را در مجموعه «سلمان فارسی» بازی می‌کند همچنین علی دهکردی، چنگیز جلیلوند، محمدرضا هدایتی، احترام برومند و رامونا شاه نیز در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند. در این سریال از تعداد زیادی از بازیگر جوان تئاتر در سطح کشور برای ایفای نقش استفاده شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.