حفظ حرمت مدافعان سلامت از اولویت‌های مبارزه با کرونا است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، مدافعان سلامت را رکن اصلی جنگ با کرونا برشمرد و گفت: یکی از ارکان مهم مقابله با این ویروس مهلک، حفظ حرمت با تزریق امید به این سربازان ایثارگری است که برای غلبه بر این بیماری تا پای جان ایستاده‌اند.

کادر بهداشت و درمان به عنوان پیشقراول خط مقدم درمان، همواره مورد خشونت کلامی و گاهی فیزیکی از سوی بیماران و همراهان بیمار قرار می‌گیرند در حالی که تبعات آن، نظام سلامت را تهدید می‌کند.

در این شرایط بحرانی اپیدمی کرونا، گسترش بیماری و آمار بالای مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی موجب خستگی بیش از حد پرسنل، کاهش صبر، تحمل و ناملایماتی از سوی شهروندان شده است، لذا کادر سلامت، بیشتر در معرض انواع خشونت‌ها، تهدید بیماران و همراهان آنان قرار دارند و این وضعیت باعث شده گزارش‌هایی در خصوص ضرب و شتم پرسنل به گوش برسد تا جایی که چند روز اخیر خشونت فیزیکی علیه یکی از پرسنل بهداشتی کردستان حین تدفین یکی از جانباختگان مبتلا به کرونا اتفاق افتاده است که وی در حال انجام وظیفه، قربانی خشونت یکی از همراهان متوفی شد.

فرزین رضاعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن محکوم کردن این رفتار ناپسند از سوی همراهان بیمار مبتلا به کرونا و خشونت علیه یکی از همکاران در یکی از مراکز بهداشتی استان اظهار کرد: در ایام شیوع کرونا پرسنل بهداشت و درمان با جانفشانی کامل و با حداقل امکانات و تجهیزات با بیماری مبارزه کرده و در روزهای تعطیل به صورت شبانه روزی مشغول به انجام وظیفه بوده‌اند.

وی افزود: متاسفانه طبق موارد اعلامی، مشاهده شده است که به این همکاران تعرض می‌شود و اخیرا در یکی از شهرستان‌های کردستان، حین به خاک سپاری یکی از وفات یافتگان مبتلا به کرونا در تقابل با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به یکی از پرسنل بهداشتی تعرض شده است که این عمل به هیچ‌ وجه قابل قبول نیست ‌و ‌دانشگاه علوم پزشکی کردستان از هیچ تلاشی در دفاع از همکاران مدافع سلامت فروگذار نخواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان جهت مداوای بیماران مبتلا به کرونا از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند، افزود: در این شرایط سخت و سهمگین، پرسنل بهداشت و درمان مستحق توهین و ضرب و شتم نیستند چراکه با تمام توان خود در این سنگر شبانه‌روز ایستادگی می‌کنند.

رضاعی تعامل و همکاری شهروندان با پرسنل بهداشت و درمان در این ایام بحرانی را ضروری برشمرد و گفت: با رفتارهای نامتعادل و خشونت آمیز عده قلیلی از افراد، مدافعان سلامت فرسوده شده و توانی برای ادامه این راه پر تلاطم نخواهند داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه مدافعان سلامت رکن اصلی جنگ با کرونا هستند، بیان کرد: یکی از ارکان مهم مبارزه با این ویروس مهلک، حفظ حرمت با تزریق امید و انرژی به این سربازان ایثارگری است که برای غلبه بر این بیماری تا پای جان ایستاده‌اند.

رضاعی با بیان اینکه همواره قدردان کادر بهداشت و درمان هستیم، خاطرنشان کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، یاریگر مدافعان سلامت باشیم تا به امید خدا از این شرایط دشوار عبور کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.