«دینداری» قطعاً باعث کاهش مرگ‌ومیر ناشی از کرونا می‌شود
یک کارشناس مذهبی گفت: دینداری مردم قطعاً می تواند باعث کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا شود چراکه ما قائل به این هستیم که مسائل معنوی هم در سلامت انسان مؤثر است اما مسائل مادی در طول آن قرار دارد.

حجت‌الاسلام سیدمجتبی حسینی‌یمین در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با مواضع علما در رابطه با کرونا، با بیان اینکه علما بسیار معقول و عقلانی برخورد کرده و عقلانیت تشیع را نشان داده اند، اظهار کرد: علما می گویند مردم در مسائل کرونا هم به مسائل بهداشتی عمل کنند و هم از دعا غافل نباشند، در رأس علما مقام معظم رهبری عمل به آنچه در ستاد ملی مقابله با کرونا گفته شده را واجب می دانند همچنین فرمودند ادعیه و به ویژه دعای هفتم صحیفه سجادیه در این روزها خوانده شود.

حسینی‌یمین درباره اینکه کرونا چه میزان اعتقادات مردم را تحت تأثیر قرار داده است؟ گفت: کرونا هم مانند بسیاری از مسائل که ممکن است بر روی اعتقادات مردم تأثیرگذاری داشته باشند، اثرات مثبت و منفی داشته است؛ یکی از تأثیرات مثبت بحث مرگ و آگاهی از این موضوع است که مردم مرگ را به خود نزدیک ببینند.

وی ادامه داد: در جهت تأثیرات منفی هم برخی از افراد با مسائلی که برایشان پیش آمده است، در عدالت خداوند، شفا و توسل که باب توسلات جواب نمی دهد، شک کرده و یا در مورد اینکه چرا حرم ها را می بندند در صورتی که آنجا دارالشفاست، برایشان شبهه ایجاد شود که به نظرم این شبهات در درجات دو و سه جای دارند و خیلی راحت با جواب هایی که بسیاری از علما به آنها داده اند، قابل حل است.

این مدرس دانشگاه در رابطه با راهکارهای مقابله با کرونا تصریح کرد: برای مقابله با کرونا از دو راه یعنی علل مادی و معنوی می توان استفاده کرد همچنین دینداری مردم قطعاً می تواند باعث کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا شود چراکه ما قائل به این هستیم که مسائل معنوی هم در سلامت انسان مؤثر است اما مسائل مادی در طول آن قرار دارد.

وی در رابطه با کمک های مؤمنانه اظهار کرد: این کمک ها باید تا زمانی که فقر در جامعه ریشه کن شود، ادامه داشته باشد و از طرفی باید این کمک ها را به دو شرط انجام گیرد؛ یکی اینکه باعث خودکفایی فرد شده و باعث آموزش اشخاص شود تا افراد به جایی برسند، دوم اینکه افراد را راحت طلب بار نیاورد، اگر این کمک ها افراد را راحت طلب کند، برای جامعه به شدت مضر است بنابراین اگر این دو شرط در کمک های مؤمنانه وجود داشته باشد فوق العاده است.

این کارشناس مذهبی در پایان بیان کرد: در روزهای کرونایی باید مبلغان که اهل تبلیغ هستند، در مورد مرگ برای مردم صحبت کنند چراکه با توجه به شرایط موجود ثأثیرگذاری زیاد است، همانطور که امیرالمؤمنان علی(ع) می فرمایند «کفی بالموت واعظا»، واقعا برای وضع انسان یاد مرگ کفایت می کند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )