"کرونا" برگزاری همایش بزرگ وحدت را در کرمانشاه لغو کرد
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه از لغو برگزاری همایش بزرگ وحدت و جشن‌های هفته وحدت در کرمانشاه به دلیل شیوع کرونا خبر داد.

حجت الاسلام حجت‌الله فاضلی امروز (هفتم آبان) در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته وحدت، از نامگذاری ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به نام هفته وحدت به عنوان ابتکار بنیان ذار جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و افزود: این هفته و برنامه‌های آن سبب شده تا اشتراکات بین مسلمانان به ابزاری برای تقویت اتحاد بین آنان تبدیل شود.

وی یکی از اهداف مهم برگزاری ویژه برنامه‌های هفته وحدت را بزرگداشت شعائر اسلامی عنوان کرد و گفت: هفته وحدت جزو هفته‌های مهم نظام است، چون جامعه اسلامی را نسبت به ارزش‌های دینی خود حساس می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه یادآوری کرد: امت اسلامی باید بدانند اگر اتحاد نداشته باشند، دشمنان به خود جرات جسارت به مقدساتشان را خواهند داد.

وی در ادامه با بیان اینکه وحدت بین مردم اهل تسنن و تشیع در کرمانشاه این استان را به الگویی در کشور تبدیل کرده، گفت: مردم استان کرمانشاه با دارا بودن مذاهب مختلف در کمال اخوت و برادری در کنار هم روزگار می گذرانند و به عنوان نماد وحدت در کشور شناخته شده هستند.

این مسئول سپس با اشاره به لغو تمامی ویژه‌برنامه‌های جمعی هفته وحدت در استان کرمانشاه، اظهار کرد: همایش بزرگ وحدت که همه ساله در ایام هفته وحدت به صورت منطقه ای و با حضور قریب ۷۰۰ نفر از علمای اهل تسنن و تشیع در کرمانشاه برگزار می‌شد، امسال بنا به تصمیم ستاد کرونای استان برگزار نخواهد شد.

فاضلی اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد تا این همایش را در فرصت مناسب دیگری حتما در کرمانشاه برگزار کنیم تا از برکات آن بهره مند شویم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه همچنین با اشاره به عدم برگزاری جشن‌های هفته وحدت در مساجد، گفت: به دلیل مقابله با شیوع کرونا مساجد تعطیل هستند، لذا امکان برگزاری مراسم مولودی و دف‌زنی در مساجد در هفته وحدت وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌ فضای مجازی برای گرامیداشت هفته وحدت در استان کرمانشاه، گفت: چون امکان استفاده از تریبون نمازجمعه و مساجد وجود ندارد، استودیو "طاها" را برای تهیه و پخش سخنرانی‌ها و اظهار نظرهای علمای شیعه و سنی در فضای مجازی راه‌اندازی کرده‌ایم که امیدواریم این اقدام بتواند در ایجاد فضای وحدت بخش در استان در هفته وحدت مثمرثمر واقع شود.

برگزاری میزگردهای تلویزیونی و ویژه‌برنامه‌های تقریبی با حضور کارشناسان شیعه و سنی با همکاری صداوسیما و رسانه ها، پخش مستند برادران ایران با معرفی خدمات نظام به برادران اهل سنت در شبکه استانی زاگرس، تولید و انتشار محتوای تقریبی در فضای مجازی در قالب عکس نوشته، کلیپ و...، برگزاری مسابقات پیامکی و مقاله نویسی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای گرامیداشت هفته وحدت در استان کرمانشاه است که فاضلی از آنها یاد کرد.

روانسر صاحب شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی می‌شود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه سپس اشاره ای هم به وجود ۲۰ حوزه علمیه مخصوص برادران اهل سنت در استان کرمانشاه داشت و گفت: هم اکنون ۱۷۰ طلبه در مدارس علوم دینی اهل سنت استان مشغول به تحصیل هستند و طلاب می توانند در سطوح مختلف حوزوی تا مقطع دکترا در این استان تحصیل کنند.

وی ادامه داد: همچنین امتیاز راه اندازی یک شعبه از دانشگاه مذاهب اسلامی را در شهرستان روانسر برای جذب دانشجویان تقریبی شیعه و سنی گرفته ایم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.