لاریجانی: دولت واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی را جدی نگرفت
رئیس مجلس شورای اسلامی از دولت برای بی‌توجهی به واگذاری طرح‌های نیمه تمام عمرانی به بخش خصوصی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (چهارشنبه ۲۰ تیر) در مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی کشور در سخنانی نسبت به وضعیت مهندسان انتقاد کرد و گفت: امروز شرایط مهندسان طوری است که کار در سطح خودشان ندارند و باید این موضوع حل شود.

وی با اشاره به مشکل طرح‌های عمرانی نیمه تمام در کشور اظهار داشت: پولی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام عمرانی وجود ندارد و متاسفانه در دولت واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی را که ما در مجلس به آنها اختیار داده بودیم را جدی نگرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ما به دولت برای واگذاری‌ها طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی اختیار دادیم اما نشد، امسال تمهدیدات دیگری اندیشیده‌اند که آن هم مشکلات دارد.

لاریجانی میزان طرح‌های نیمه تمام عمرانی را ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: دولت به طور قطع این میزان پول کافی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی ندارد.

وی پیشنهاد کرد که با توجه به شرایط فعلی کشور و نوسانات در بازار ارز، اعضای سازمان نظام مهندسی طرح‌های خود را برای سوق دادن نقدینگی به سمت تولید ارائه کنند تا آن را در جلسات قوا و نیز مجلس مطرح کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوسانات موجود در بازار ارز و سکه، این مشکلات را ناشی از وضعیت تحریم‌ها و موارد مربوط به خارج ندانست و گفت: بیشتر این مسائل خیلی ربطی به وضعیت خارج ندارد بلکه مشکل مربوط به رشد نقدینگی است، اصل ماجرا این است که رشد نقدینگی زیاد است و شرایط برای سوق نقدینگی به سمت تولید فراهم نشده است.

این خبر در حال تکمیل است....

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.