انتقادات صریح روحانی از امانوئل مکرون
رئیس‌جمهور گفت: بی احترامی به پیامبر(ص) هنر نیست بلکه تشویق به خشونت و امری ضد اخلاق است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت گفت: پیامبر معلم بشریت و رحمت برای همه جهانیان بود. اینکه در دنیای امروز علم به امتیاز تبدیل شده است، زندگی جامعه بشری بر مبنای پیمان است و اینکه در جوامع افتخار می‌کنند که به دنبال دموکراسی هستند همه این‌ها ارزش هایی است که پیامبر در آن روزگار برای همه بشریت آورد.

روحانی افزود: ما از هفته وحدت سخن می‌گوییم به معنای وحدت شیعه و سنی. ما همه مسلمانان و خانواده اهل قبله همه در کنار هم هستیم و امامان بزرگوار ما تاکید کردند که شیعیان‌شان نسبت به آنهایی که حتی مخالف اهل بیت بودند، اگر کسی از آنها مُرد در تشییع آنها شرکت کنید و اگر کسی از آنها مریض شد به عیادت او بشتابید و آبرو و حقوق مالی مردم را مورد احترام قرار بدهید.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از مهر بخوانید؛

* اساس دعوت پیامبر بر مبنای برادری و اخوت میان همه مسلمانان بوده است حتی آنهایی که دارای نوعی انحراف فکری بودند ولی مسلمان بودند.

* در دنیای امروز درصورتی می‌توانیم صلح و ثبات در جامعه ما برقرار باشد که همه به یکدیگر احترام بگذاریم. بی احترامی به یک پیامبر هنر نیست بلکه تشویق به خشونت و امری ضد اخلاق است. غرب، اروپا و فرانسه اگر راست می‌گوید و واقعا دنبال این است که صلح و برادری و امنیت حاکم شود باید از دخالت در امور داخلی مسلمانان بردارد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )