کرونا و زنگ خطر برای سالمندان
معاون شبکه بهداشت دشتستان گفت: ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای می‌تواند زنگ خطری برای گروه سالمندان باشد و نیاز به مراقبت ویژه در دوران شیوع کرونا برای این گروه اهمیت ویژه‌ای دارد.

محمدحسین دریسی با بیان اینکه ۱۹ درصد از مبتلایان کرونا مثبت شهرستان دشتستان، از گروه سنی سالمندان بوده‌اند، افزود: با شیوع و اپیدمی بیماری کووید ۱۹ در کشور، گروه سنی سالمندان در معرض آسیب بیشتری قرار گرفته و خود سالمندی به عنوان عامل خطر این بیماری محسوب شده است.

وی اظهار کرد: تعداد سالمندان شهرستان حدوداً ۲۴ هزار نفر است که از این تعداد از اول شیوع بیماری تاکنون، ۶۰۳ نفر به کووید -۱۹ مبتلا و ۱۴۶ نفر نیز فوت کرده‌اند.

این مسئول بیان کرد: حدود ۵۰ درصد سالمندان مبتلا کرونا مثبت شهرستان دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند (فشارخون و دیابت) که این بیماری‌ها می‌تواند زنگ خطری برای گروه سالمندان باشد و نیاز به مراقبت ویژه در دوران شیوع کرونا برای این گروه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

غربالگری مرحله سوم کووید -۱۹ و پوشش بیش از ۱۶ هزار سالمند

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان با اشاره به تعداد ۱۶ هزار و ۳۱ نفری افراد سالمندی که توسط مراقبین سلامت و بهورزان در مرحله سوم مورد غربالگری کووید قرار گرفته‌اند، گفت: از این تعداد ۱۰۸ نفر به مراکز ۱۶ ساعته ارجاع داده‌ شده‌اند، ۲۰۲ نفر نیازمند مراقبت در منزل بوده و ۱۲ هزار و ۲۳۱ نفر نیاز به غربالگری اعضای خانوار داشتند.

وی بیان کرد: در حال حاضر در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت هم‌زمان با غربالگری کووید مرحله سوم جهت سالمندان، مراقبت‌های غیرحضوری و در صورت نداشتن مشکل (بیماری زمینه‌ای) در غربالگری جهت مراقبت‌های حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از آنها دعوت به عمل می‌آید.

دریسی تأکید کرد: در طول همه‌گیری بیماری کرونا برای کاهش احتمال ابتلای عضو سالمند تا حد امکان کمتر از خانه خارج شود و وظیفه خرید و تهیه مایحتاج و امور روزمره خارج از منزل را باید به فردی غیر از عضو سالمند بسپارند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت دشتستان خاطرنشان کرد: افرادی که با فضای خارج زیاد در ارتباط هستند، مانند افراد شاغل یا حتی کودکان بهتر است همیشه با ماسک و حفظ فاصله اجتماعی (۱/۵ متر) به فرد سالمند نزدیک شوند و سطوحی را که فرد سالمند با آن در تماس است باید به صورت مرتب ضدعفونی کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.