تشخیص آنتی‌بادی ویروس کرونا تا ۷ماه بعد از بهبودی
بر اساس نتایج تحقیق جدید که ۳۰۰ بیمار آلوده به ویروس و ۱۹۸ بیمار بهبودیافته از ویروس را ارزیابی کرده است، آنتی‌بادی‌ها علیه ویروس کرونا جدید با افزایش سریع در ۳هفته اول پس از بروز علائم و تا ۷ماه پس از ابتلا به این بیماری قابل‌تشخیص هستند.

به گزارش نیوز، شرکت‌کنندگان آنتی‌بادی‌هایی با فعالیت خنثی‌سازی تایید شده تا چند ماه پس از عفونت با ویروس سارس-کوو-۲ (SARS-CoV-۲) داشتند.

مارک ولدوئن سرپرست این تحقیق از موسسه مولکولی (Molecular) پرتغال، سطح آنتی‌بادی بیش از ۳۰۰ بیمار مبتلابه کووید-۱۹ در بیمارستان و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، ۲۵۰۰ کارمند دانشگاه و ۱۹۸ داوطلب پس از بهبود کووید-۱۹ را بررسی کردند.

نتایج این تحقیق نشان داد که ۹۰ درصد افراد آنتی‌بادی قابل‌تشخیص دارند که تا ۷ماه پس از بهبود کووید-۱۹ وجود دارد. همچنین مشخص شد که سن در مقادیر آنتی‌بادی تولیدشده عامل اشتباهی نیست، اما شدت بیماری نیز مهم است.

ولدوئن گفت: "سیستم ایمنی بدن ما ویروس سارس-کوو-۲ (SARS-CoV-۲) را آسیب‌رسان می‌داند و در واکنش به آن آنتی‌بادی تولید و به مبارزه با ویروس کمک می‌کند. "

وی افزود: "نتایج این مطالعه مقطعی ۶ ماهه یک الگوی کلاسیک با افزایش سریع سطح آنتی‌بادی در سه هفته اول پس از علائم کووید-۱۹ است و همان‌طور که انتظار می‌رود، کاهش به سطح متوسط پس‌ازآن بیان شد. "

بر اساس یافته‌ها، دانشمندان اظهار کردند که مردان به‌طور متوسط بیش از زنان آنتی‌بادی تولید می‌کنند، اما سطح آن‌ها در مرحله تجزیه متعادل می‌شود و در ماه‌های بعد از عفونت سارس-کوو-۲ بین دو جنس مشابه است.

در مرحله حاد پاسخ ایمنی، محققان سطح آنتی‌بادی بیشتری را در افراد با بیماری شدیدتر مشاهده کردند. آنان گفتند: سن عامل ویران‌کننده برای تولید آنتی‌بادی نیست زیرا تفاوت معنی‌داری بین گروه‌های سنی مشاهده نشد.

درحالی‌که با کاهش زمان، آنتی‌بادی‌ها کاهش‌یافته بود، گروه دانشمندان دریافت که "فعالیت خنثی‌سازی قوی" تا ماه هفتم پس از عفونت در بخش بزرگی از افراد غربالگر شده مبتلابه ویروس وجود دارد.

ولدوئن گفت: " این تحقیق اطلاعات تفصیلی برای سنجش‌های استفاده‌شده، تسهیل بیشتر و تحلیل طولی مصونیت محافظتی در برابر سارس-کوو-۲ فراهم می‌کند. "

وی افزود: "مهم این است که سطح مداوم آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده گردش خون را در بیشتر افراد با تایید عفونت به سارس-کوو-۲ را برجسته می‌کند. "

محققان معتقدند ماه‌های آینده برای ارزیابی قدرت پاسخ ایمنی به عفونت سارس-کوو-۲ و یافتن سرنخی برای سوالاتی ازجمله مدت‌زمان وجود آنتی‌بادی در گردش و تاثیر عفونت مجدد حیاتی خواهد بود.

نتایج این تحقیق در نشریه اروپایی Immunology منتشرشده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.