افزایش چند برابری ورود به دالان مددجویی در بحبوحه تحریم و کرونا
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اثرات ناشی از تحریم و کرونا بر میزان متقاضیان تحت‌پوشش این نهاد حمایتی گفت: متاسفانه اثرات ناشی از این شرایط ورودی‌های کمیته امداد را ده‌ها برابر افزایش داده است.

محسن مسعودیان‌راد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به عدم امکان افزایش شمار خانواده‌های مستمری‌بگیر اظهار کرد: استان سمنان در حال حاضر از همه سهمیه خود در این بخش استفاده کرده و امکان افزایش مستمری‌بگیران وجود ندارد اما از طرق دیگر این خانواده‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی از شناسایی ۷۰۰۰ نیازمند در فرودین‌ماه امسال خبر داد و افزود: در حال حاضر جدا از مستمری‌بگیران، کمیته امداد به ۴۰ هزار خانوار نیازمند به صورت موردی خدمات ارائه می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از تمرکز بیشتر این نهاد حمایتی بر نقاط محروم و روستایی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۸۰درصد جمعیت استان شهری و ۲۰ درصد آن روستایی است و این در حالی است که ۴۰درصد خدمات اشتغال‌زایی کمیته امداد استان به سمت روستاییان و ۶۰ درصد آن به سمت مناطق شهری سوق داده شده است.

وی از توجه دو برابری به روستاییان نیازمند در این شرایط خبر داد و گفت: گرایش کمیته امداد به سمت مناطق محروم‌تر و روستایی است و می‌کوشد با ورود به این مناطق گره از بخشی از مشکلات مردم و مددجویان باز کند.

مسعودیان‌راد به موفقیت کمیته امداد استان در اشتغالزایی برای مددجویان اشاره و تصریح کرد: سال گذشته افزون بر ۲۲۰۰ اشتغال و امسال با وجود این شرایط خاص برای ایجاد بیش از ۳۰۰۰فرصت شغلی هدفگذاری کردیم.

این عضو کارگروه اشتغال استان با تقدیر از حمایت‌های مالی از این نهاد خاطرنشان کرد: سال گذشته کمیته امداد استان سمنان ۷۸ میلیارد تومان تسهیلات جذب کرده بود که این رقم امسال به ۱۰۳ میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ میلیارد تومان از این تسهیلات جذب شده افزود: تا پایان سال نه تنها برای جذب مابقی ۱۰۳ میلیارد تومان برنامه‌ریزی شده بلکه در تلاشیم که بخشی از اعتبارات دیگر مناطق نیز که جذب نمی‌شود را با ارائه طرح‌های اشتغالزایی جذب کنیم.

مسعودیان‌راد از برنامه‌ریزی این نهاد برای استفاده بیشتر از ظرفیت خیرین استان در راستای اجرای طرح‌های اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد استان خبر داد و گفت: در همین راستا بزرگترین هایپرمارکت دامغان با حمایت کمیته امداد ایجاد شده و یا کانون خیرین اشتغال طرح‌های زیادی را در دستور کار خود دارد.

وی از رتبه اول کمیته امداد استان در تحقق برنامه‌ها با ۲۰۰درصد افرایش خبر داد و اظهار کرد: رویکرد کمیته امداد استان در حوزه اشتغال به سمت مشاغل نوین و دانش‌بنیان تغییر جهت داده که اصلاح نژاد در دام‌های منطقه کوه‌زر و شهرستان میامی و یا ورود مناسب به بازار الکترونیکی و...از آن جمله است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.